PUBLICITAT

La circulació al nou vial de Sant Julià s’obrirà el 16 de març

La prova pilot a Francesc Cairat s’allargarà durant un semestre

Per Tatiana Navarro

Plànol del nou desviament de Sant Julià de Lòria
Plànol del nou desviament de Sant Julià de Lòria | SFGA

Uns dies abans del pont de Sant Josep, l’Executiu obrirà al trànsit el tram 1 de la desviació de Sant Julià que comprèn el tram entre la rotonda de Fontaneda i la d’Isidre Valls. Tal com s’havia dit anteriorment, el nou vial inclourà dos carrils en sentit baixada, mentre que el trànsit en direcció a la capital es redirigirà cap a l’avinguda Francesc Cairat. En aquest sentit, i amb l’objectiu de pacificar el trànsit, un dels dos carrils de pujada estarà limitat a 30 km/h i es reservarà també per al trànsit de bicicletes.

La nova carretera comportarà més places d’aparcament, ja que una banda de Francesc Cairat es destinarà a l’aparcament en bateria, mentre que el vial també reservarà espai per més places per a vehicles.

Segons el ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, el cost de l’obra ha estat de 7,7 milions d’euros. Pel que fa al túnel de Rocafort, el darrer tram per fer, des de l’Executiu es preveu fer l’obra però no de manera immediata. La prova pilot de doble carril fins a la plaça Laurèdia, que durarà fins al setembre, pot ser per al Govern una manera d’alleugerir el pas de vehicles pel poble i estalviar els 25 milions d’euros de l’obra.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT