PUBLICITAT

Pas per detectar pisos buits

FEDA cedirà dades dels comptadors perquè els immobles deshabitats es destinin al lloguer

Per Alexandra Baulina

El director del Departament d’Estadística, Joan Soler, i el director general de FEDA, Albert Moles, durant la signatura del conveni, ahir.
El director del Departament d’Estadística, Joan Soler, i el director general de FEDA, Albert Moles, durant la signatura del conveni, ahir.

FEDA i el Departament d’Estadística van signar un conveni ahir per tal que l’empresa parapública cedeixi les dades de consums i dels comptadors dels habitatges del Principat amb l’objectiu de conèixer el nombre de pisos buits. D’aquesta manera, la signatura d’ahir, en la qual hi van ser presents el director del departament d’Estadística, Joan Soler, i el director general de FEDA, Albert Moles, és un pas més per pal·liar la problemàtica per a un accés digne a l’habitatge.

Tal i com va comentar Albert Moles, «les dades de consum elèctric són dades de consum importants» ja que demostren els hàbits dels ciutadans. El director general de FEDA va destacar que el conveni signat preveu donar una sèrie d’informacions sobre els comptadors i sobre els consums per habitatges i va assenyalar que l’escrit garanteix que les dades s’utilitzin «a efecte estadístic, a efecte de tractament d’informes i que, «en tots els casos, es protegeix la confidencialitat» de les informacions. 

Des d’un punt de vista general, la voluntat del Pla d’Estadística és la de desenvolupar tant la informació estadística que es produeix des del Principat com la seva estratègia central, que és la d’aprofitar la informació que hi ha a les bases de dades de les entitats públiques. Per a fer-ho, va explicar Soler, es creen quatre grans registres els quals són «el registre de població, d’empreses, d’activitats i de territori». Cadascun d’aquests registres el que fa és «normalitzar la informació que es produeix» referent als quatre àmbits i «creuar-la» amb la resta d’informació estadística que s’obtingui. 

Concretament, en el cas del registre del territori, aquest consisteix en obtenir el màxim de dades possibles dels comuns, d’Andorra Telecom i FEDA per a poder «normalitzar les adreces» i per a poder «identificar les unitats immobiliàries». Aquest registre és, a més, una eina que no produeix estadístiques per si mateixa, dit d’una altra manera, és una eina que vehicula i coordina les estadístiques. Per tant, va expressar Soler, l’objectiu del Departament d’Estadística és el de desenvolupar-lo durant l’any 2020 i que de cara al 2021, les dades obtingudes puguin optimitzar-se al creuar-les amb altres fonts.

Respecte a les bases estadístiques d’habitatge, va comentar Soler, el departament ja està treballant amb elles i va afegir que provenen de diferents fonts existents dels consums, de la producció d’habitatges, de les enquestes, dels pressupostos familiars i de les condicions de vida. 

Per acabar, Joan Soler va explicar que la primera funció del nou conveni signat amb FEDA és la de normalitzar les referències geogràfiques i que una vegada que les unitats immobiliàries estan identificades, «és important en aquest sentit que s’entengui que la transmissió d’informació es faci respectant la confidencialitat de les dades». Al mateix temps, va afegir que  «les unitats immobiliàries que no tinguin consum elèctric o que tinguin un consum molt petit hauran de permetre de poder evidentment identificar aquestes unitats immobiliàries», però que l’objectiu no és per a prendre una acció directa des del Departament d’Estadística o per a temes de treball d’altres departaments del Govern, sinó que serà per a «produir informació que ajudi l’Executiu a prendre decisions al respecte». Dit d’una altra manera, «mai s’utilitzarà la informació de manera nominativa sinó que estan subjectes al secret estadístic» i, per tant, la producció de dades del Departament d’Estadística «és producció de dades de manera legal». El conveni té una vigència fins a finals del 2021 i es podrà prorrogar de manera tàcita anualment. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT