PUBLICITAT

Les agències de viatges registren canvis de vols i cancel·lacions

Alguns clients reclamen avançar els trajectes previstos a Andorra

Per Alexandra Baulina

Els darrers casos de coronavirus a Itàlia han provocat que els seus països veïns hagin arribat a tancar comunicacions via avió i tren. Al país, les agències de viatges es veuen afectades per la situació i han hagut de modificar les reserves dels vols i fer canvis en les destinacions, així com avançar les dates dels retorns previstos.

Des de Viatges Relax van explicar que tenien a clients que havien de tornar divendres de les ciutats de Milà i Florència, però que finalment han decidit avançar el seu vol. Alguns van viatjar ahir i altres ho fan avui. En total, l’agència va registrar cinc canvis de vols, a més de l’anul·lació d’un trajecte que estava programat pel mes d’abril. D’altra banda, l’agència va parlar amb uns clients que tenen un vol en destinació a Nàpols, tot i que van decidir mantenir-lo, ja que «de moment allà no hi ha cap mena de preocupació». Les modificacions dels vols es van gestionar aquest cap de setmana fins el passat dilluns, és a dir, a partir de quan les publicacions van començar a aparèixer als mitjans de comunicació.  

Altres agències com Giramón viatges també van comentar que tenen una persona que es troba actualment a la ciutat de Torí i que va voler tornar abans a Andorra, així com uns altres clients que van cancel·lar el viatge a Venècia. D’altra banda, hi ha clients que demanen informació sobre les condicions de l’assegurança així com de seguretat a l’aeroport. És el cas d’uns clients que es troben a Itàlia, que són italians, i que demanen a l’agència andorrana si podran finalment viatjar el proper mes d’abril. Demanen, per exemple, si l’assegurança cobreix el vol en cas de fer el pagament amb antel·lació i si finalment no els deixen sortir del país, pregunten si podran fer modificacions al viatge. Asseguren des de l’agència que fins a que no hi hagi una nota del Govern o d’una entitat pública, de moment no poden procedir a fer «res» i tampoc els clients poden reclamar a l’assegurança que els tornin els diners del viatge. En el cas que una persona no vulgui finalment viatjar a una destinació perquè creu que pot passar alguna cosa, és la seva responsabilitat, «l’assegurança no se’n fa càrrec», van manifestar des de l’agència. D’altres agències de viatges van expressar que tenien viatges programats per a Itàlia i que, ahir dimarts, continuaven mantenint-se. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT