Andorra la Vella
El PS s’oposa frontalment a un aeroport a les Bordes d’Envalira
Els socialdemòcrates insten al Govern a centrar els esforços en la infraestructura d’Andorra-la Seu
Els consellers generals socialdemòcrates, Jordi Font i Quim Miró van detallar ahir els motius pels quals el PS s’oposa frontalment al projecte de l’aeroport a les Bordes d’Envalira, a Grau Roig. Entre d’altres coses, Font recordava que «en aquella zona hi tenim més d’una trentena de llacs que són els recursos hídrics del país, a més d’una línia d’alta tensió pròxims a l’espai aeri que es voldria per a l’aterratge, així com la principal sortida del país per França, que quedaria inoperable en cas d’algun problema amb la infraestructura o durant les obres. L’orografia del país tampoc és la més adequada per construir-hi una instal·lació així». Per tot plegat, Miró van qualificar les Bordes d’Envalira com «el menys adequat de tots els espais fins ara proposats per a un aeroport al Principat».
Menys estudis /
Des del PS també es va posar de manifest la disconformitat perquè «la Cambra de Comerç realitzi estudis tècnics que haurien de ser competència del Govern», afirmava Font, i afegia que «el més indicat seria deixar de fer tants estudis i centrar tota la inversió econòmica en l’aeroport d’Andorra-la Seu». En aquest sentit, Font es va queixar que l’acord del Govern amb la Cambra de Comerç per a l’estudi de l’aeroport, «inclou una clàusula de confidencialitat que no permet conèixer detalls del projecte».
Un altre ‘no’ per a l’heliport /
Tant Font com Miró tampoc es van mostrar a favor de la futura construcció d’un heliport al Principat, arrel de la nova proposta del Govern, que situarien el projecte a Caubella o Beixalís. En aquest sentit, els socialdemòcrates van recordar que ja hi ha tres heliports al país –un en una zona particular, un altre al centre de bombers i el de l’hospital– i «no seria necessari fer-ne un altre, ja que l’Estadi Comunal d’Andorra la Vella també es pot fer servir per a aterrar helicòpters». Des del partit es van queixar que, en qualsevol cas, «l’Executiu mai ha explicat com seria i quines necessitats tindria, com per exemple, si es faria un aparcament just al costat o un hotel», concloïa Miró.