PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

El sector hoteler confia que la ‘DO Andorra’ porti nous turistes

Alguns restaurants ja ofereixen vi andorrà, però encara es considera un producte «costós i selecte»

Per Elisabet Cortiles

La verema de la Borda Sabater, a Sant Julià de Lòria.
La verema de la Borda Sabater, a Sant Julià de Lòria. | Alex Lara

La gastronomia no estaria entre els principals motius pels quals els turistes visiten el Principat. Un recent estudi del ministeri de turisme, confirmava que el 80% dels visitants rebuts al 2019 van venir moguts per les compres i l’esquí. Però el sector hoteler confia que la dinàmica canviï amb l’obtenció del distintiu Denominació d’Origen Andorra per als vins que es produeixen al país. La presidenta d’Autèntics Hotels d’Andorra (AHA), Cristina Canut, va declarar a EL PERIÒDIC que l’anunci fet fa unes setmanes pel Govern reforçarà la «marca Andorra». Canut recordava que «serà un valor afegit en els restaurants, reforçarà l’autenticitat del nostre producte i promourà el sector culinari, que vol trobar la seva pròpia identitat i convertir-se en un punt fort en el turisme del país».
 

Canut: «Serà un valor afegit en els restaurants, reforçarà l’autenticitat del nostre producte i promourà el sector culinari»

La ministra  d’Agricultura, Silvia Calvó, acompanyada de tots els representants del sector vinícola, va confirmar la setmana passada que el Govern iniciaria el camí cap a la DO Andorra. Ho va fer durant la visita al Principat dels membres de de la Organització Internacional de la Vinya i el Vi (OIV). La distinció Denominació d’Origen permetrà als viticultors tenir una carta de presentació a les fires internacionals que certifica la seva procedència i qualitat del seu vi. 

Canut reconeixia la feina del sector del vi dient que «s’ho han hagut de treballar molt aquests anys. Abans la gent els mirava amb desconfiança però la seva perseverança ha fet que avui en dia els seus vins tinguin una gran qualitat». La presidenta de l’AHA, però, també admetia que «degut a la baixa producció anual, són ampolles cares i només alguns restaurants les tenen a la seva carta. Això, alhora fa que també siguin més especials».
 

Ramos: «Es tracta d’un producte molt selecte que alguns establiments del país ja ofereixen. Farem que en siguin molts més»

En la mateixa línia de Canut es mostrava el president de la Unió Hotelera d’Andorra, Carlos Ramos. «Es tracta d’un producte molt selecte que alguns establiments del país ja ofereixen. Amb aquesta gran proposta del Govern, farem que siguin molts més els que aposten pel vi andorrà», manifestava Ramos a aquest rotatiu.

Segell de qualitat /
El procés per obtenir el distintiu vinícola europeu de Denominació d’Origen és un camí de, com a mínim, un parell d’anys. Un dels primers requisits que demana la Federació Europea de productes amb Denominació d’Origen Protegida (DOP) o Indicació Geogràfica Protegida (IGP) és que el producte en qüestió tingui un segell de qualitat. El departament d’Agricultura el va aconseguir l’any 2016.  Actualment el país només disposa de vuit hectàrees de vinya, un 1% de la superfície agrícola del país. De les cinc explotacions vitivinícoles, quatre estan ubicades a Sant Julià de Lòria i una a Ordino. Entre totes, aconsegueixen una producció anual de 15.000 ampolles. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT