PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

L’obra al túnel de Tresponts, enllestida a la primavera

La nova infraestructura començarà a funcionar al final d’aquest 2020

Per El Periòdic

Els membres de les institucions implicades dins el túnel.
Els membres de les institucions implicades dins el túnel. | RàdioSeu

L’excavació de les dues galeries d’emergència del túnel de Tresponts, treballs que formen part de la millora integral de la carretera C-14 entre Organyà (Alt Urgell) i la cruïlla d’accés al nucli de Montan de Tost, estarà completada aquesta primavera. 
Així ho va anunciar ahir el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, que va veure les obres i va poder comprovar que ja s’ha enllestit la que queda més a prop de la boca sud, de 427 metres de llargada. Pel que fa a la mobilitat a la C-13 entre Rialp i Llavorsí (Pallars Sobirà), on des del 29 de desembre s’hi dona pas alternatiu en un tram on es va produir una esllavissada, Gavín calcula que abans de Setmana Santa s’haurà recuperat la circulació pels dos carrils de la via.

Gavín va assegurar que s’estan complint els terminis previstos per executar les obres del túnel de Tresponts i que aquest estarà operatiu a finals d’aquest any. En aquest sentit, va explicar que un cop excavades les dos galeries d’evacuació, aquesta primavera, es podrà retirar part de la maquinària més pesada que s’ha utilitzat per dur a terme aquestes tasques. D’aquesta manera, va descartar que la renúncia de l’empresa que s’encarregava de les voladures, i que va obligar a buscar-ne una altra per acabar els treballs, hagi suposat cap alteració del calendari inicial.

Pel que fa a la galeria principal, Gavín va detallar que s’estan acabant les rases per on s’instal·laran les canonades que faran la funció d’evacuació d’aigües i que també s’ha recobert amb aïllant la part superior. Aquests darrers treballs també s’han dut a terme al túnel preexistent, que s’ha ampliat i on pràcticament només queda enllestir l’enllumenat i asfaltar. Finalment, va recordar que la millora de la C-14 en aquest punt, que ha comportat una inversió de 35,4 milions d’euros, suposarà passar d’una calçada de set a deu metres d’ample i guanyar en seguretat i comoditat, ja que la via actual és estreta i sinuosa en aquest tram.

 

Màxima seguretat

Sobre la reobertura dels dos carrils de la C-13 al punt on el 27 de desembre es va produir una esllavissada que va obligar a tallar la via durant pràcticament dos dies, el secretari d’Infraestructures i Mobilitat va dir que espera que el pas alternatiu no s’allargui més enllà de Setmana Santa. A més, va assenyalar que un cop restablerta la circulació en aquesta zona, el més important «és que el projecte es finalitzi amb el màxim nivell de seguretat i aplicant la millor solució tècnica» per tal de poder garantir que cap despreniment de roques torna a afectar la calçada, va informar l’ACN. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT