PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

El PS insisteix a donar la partida de l’heliport al vial de la Massana

López acusa Liberals d’incomplir el seu programa electoral en l’aprovació dels pressupostos

Per El Periòdic

El president del grup parlamentari del Partit Socialdemòcrata (PS), Pere López, va insistir ahir en la necessitat de reconduir els diners de la partida pressupostària de l’heliport a la construcció del futur vial que ha d’unir la Massana amb Ordino. De fet, el passat 21 de gener els socialdemòcrates van presentar un total de 32 esmenes al Projecte de llei del Pressupost per a l’exercici del 2020, entre les quals destaca, justament, la reducció a zero dels 11,4 milions d’euros previstos per a l’heliport a falta d’una voluntat de tirar-ho endavant» i «a falta d’una ubicació clara». D’aquests 11,4 milions, 10,8 es podrien destinar al vial massanenc, i la resta a l’estudi de creació d’un centre de salut mental, per valor de 150.000 euros, i a l’estudi de l’Arxiu Nacional d’Andorra, augmentant la partida en 400.000 euros. 

López, tot i admetre no viure actualment ni a la Massana ni a Ordino, va explicar que hi «puja sovint» i és conscient «del caos circulatori» que s’hi crea. «Quan has d’anar a la Massana sempre penses quina serà la millor hora per trobar menys trànsit», va reconèixer.

Així mateix, López va recordar que durant la darrera campanya electoral nacional, la formació d’Acord –de la qual en formaven part socialdemòcrates i liberals– ja incloïa la construcció d’aquest vial. Per aquest motiu, «és curiós» que, tal com està previst, el pròxim dia 27 Liberals voti en contra la reserva d’esmena. Pel que fa a Ciutadans Compromesos, com a partit massanenc, el president del PS va creure que «està dividit» i també hi votarà en contra. A parer seu, el grup de Carles Naudi ho farà pensant en els comerciants que pensen que la desviació suposarà l’arribada de menys persones al centre del poble amb la consegüent pèrdua econòmica. López, però, va assenyalar que el vial servirà per anar directament a Ordino, mentre que per anar a altres pobles o pujar a pistes és estrictament necessari creuar la vila. «El vial no és una desviació per treure tots els cotxes de la Massana, però sí un volum important que permetrà que el trànsit sigui més fluid», va explicar el conseller.

Amb relació a les declaracions de la cònsol major, Olga Molné, en què demanava paciència als veïns que es queixen pels embussos que es generen diariament perquè abans cal acabar el vial de Sant Julià, López va assenyalar que «són dues coses diferents». I va afegir: «Nosaltres proposem diners pels dos vials. En el cas de Sant Julià apostem per reduir la partida del Museu de l’Automòbil –que ha passat d’un projecte inicial de 6 milions a quasi 12–» i transferir l’excés a l’obra laurediana.

PUBLICITAT
PUBLICITAT