PUBLICITAT

BPA rep a Madrid un certificat com a empresa familiarment responsable

  • El banc ostenta el segell per les seves polítiques de conciliació i igualtat d'oportunitats
EVA ARASA
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
L'oficina de BPA a la plaça Rebés d'Andorra la Vella. Foto: TONY LARA

Banca Privada d'Andorra (BPA) és la primera empresa del país que ha obtingut un certificat que la distingeix per les seves polítiques de conciliació i d'igualtat d'oportunitats. En concret, es tracta del Certificat EFR (Empresa Familiarment Responsable) que atorga la Fundación Másfamilia, amb l'aval del Ministeri de Sanitat, Política Social i Igualtat de l'Estat espanyol. Aquest segell té en compte una sèrie d'indicadors, com ara els avantatges de què disposen els treballadors en matèria de permisos, formació, condicions especials en préstecs, comptes i operacions, assegurances i fons de pensions.

BPA va rebre el certificat divendres passat a Madrid,un reconeixement que ve a culminar un procés que es va iniciar el mes de novembre de l'any passat, quan l'entitat bancària va posar en marxa un projecte per adaptar la seva gestió a criteris familiarment responsables. «En realitat, aquestes polítiques vénen de lluny», va puntualitzar ahir el director de Gestió i Desenvolupament de Persones de BPA, F. Xavier Feliubadaló, en la presentació d'aquest certificat als mitjans de comunicació. Aquest és el motiu, en la seva opinió, pel qual el projecte de certificació ha culminat amb èxit –en total, només hi ha 243 empreses que hagin obtingut aquest certificat.

El projecte es va desenvolupar entre el desembre de l'any passat i l'abril d'aquest any, amb la col·laboració d'NCH&Partners. En primer lloc, es van fer un seguit de tallers i entrevistes amb els treballadors, amb l'objectiu d'avaluar la realitat de l'empresa. De l'informe de NCH&Partners es desprèn, segons va informar BPA, que es tracta d'una «entitat jove, amb una mitjana d'edat de 37 anys, i que les necessitats de conciliació familiar afecten tota la plantilla, tant per la dependència de familiars d'edat avançada com pel gran nombre de fills en edat dependent».

A partir d'aquest informe, es van haver de corregir alguns aspectes. «Les actuacions que BPA ha dut a terme en els darrers mesos han tingut com a objectiu sensibilitzar tot el personal de la importància d'harmonitzar la vida laboral i familiar, gestionar el temps propi i saber gestionar l'estrès», diu l'entitat. Mentre ha durat tot el procés, que va incloure dues auditories, també s'han dut a terme activitats específiques per als directius amb competències per facilitar la conciliació, a banda de sistematitzar els criteris per aplicar es polítiques de conciliació, les polítiques de suport a les persones –assegurances, permisos personals i familiars, descomptes, quotes de societats esportives i ajudes als estudis dels fills– i les polítiques de suport professional –flexibilitat laboral, preparació per a la jubilació, formació, etcètera.

salari emocional / Tal com va explicar Feliubadaló, als treballadors «se'ls exigeix més que el compliment estricte d'un contracte laboral, se'ls demana que aportin idees innovadores, que siguin creatius». És per això que l'empresa ha d'oferir uns «avantatges», també anomenats «salari emocional». Els treballadors de BPA, per exemple, reben un massatge a l'esquena cada dos mesos, per pal·liar les conseqüències sobre la salut d'una feina d'oficina.

El certificat es renova cada tres anys. En aquest sentit, el cap del projecte, Marc Cornella, va manifestar que es plantejaran nous objectius, fixats en un pla d'actuació, que han de servir per aprofundir en la conciliació i les polítiques d'igualtat.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT