PUBLICITAT

Mobilitat estudia un carril reversible a Francesc Cairat

La mesura ajudaria en moments de gran afluència de vehicles

Tram d’estudi de l’avinguda Francesc Cairat, a Sant Julià de Lòria.
Tram d’estudi de l’avinguda Francesc Cairat, a Sant Julià de Lòria.

Amb l’objectiu d’evitar els colls d’ampolla en situacions amb gran afluència de vehicles, Mobilitat va estar estudiant transformar un dels tres carrils de l’avinguda laurediana de Francesc Cairat en reversible. 

D’aquesta manera, i un cop acabades les obres de la segona fase del desviament de Sant Julià de Lòria, es donaria «més capacitat a la via» mantenint el doble carril a tota la parròquia, va explicar el director del departament de Mobilitat, Jaume Bonell, en declaracions a l’ANA, evitant «cap estrangulació que provoqui una retenció de trànsit».

El tram a estudi està comprès entre el carrer Isidre Valls i la plaça Laurèdia, fent de nexe d’unió entre els dos desviaments. El fet permetria «jugar amb la reversibilitat», sigui en sentit pujada o baixada, en moments amb gran afluència de vehicles o dates destacades per l’arribada de turistes. Les persones responsables del projecte van estar analitzant la mesura a través dels simuladors de trànsit que disposa Mobilitat per assegurar els resultats. «El que no podem fer –va dir Bonell– és tenir el convenciment que funciona però no la constatació i que, en posar-ho en marxa, col·lapsem». «Això és el que hem d’evitar», va afegir.

A més a més, van parlar de projectes futurs, concretament de la tercera i darrera fase del desviament de Sant Julià de Lòria que encara està per veure si serà una realitat pròxima o no. Caldrà estar atent als «anys que vindran», va afirmar el director de Mobilitat, però també «a les disponibilitats pressupostàries que tindria l’Estat per acabar la infraestructura». El fet és que, tal com va afirmar Bonell, altres desviaments van portar una “millora de la qualitat de vida” i una reducció de les retencions, com per exemple a Encamp amb el desviament a través de l’Obac o el túnel de la Tàpia, traslladant d’itinerari els cotxes que passaven per la part alta de la parròquia laurediana.

També està per veure el projecte de la construcció del futur desviament de la Massana, que uniria la rotonda d’Anyós amb la zona de Santa Caterina, a la sortida del nucli poblat. «Des de Mobilitat sempre hem defensat que és una infraestructura necessària», va afirmar Jaume Bonell, «però el que acaba manant és la disponibilitat pressupostària», és a dir, els diners que cada Executiu vulgui invertir en el projecte. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT