PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Llovera obté la 22a posició en una jornada accidentada

L’Iveco 517 escala una posició a la general tot i els paranys de la vuitena etapa

Per El Periòdic

Llovera al Dakar.
Llovera al Dakar. | FotoEsport

L’etapa amb principi i final a Wadi Al Dawasir, amb un recorregut total de 716 quilòmetres, (477 km, cronometrats i 239 km, d’enllaç) va ser un veritable parany per a molts dels participants que segueixen en carrera. En aquesta ocasió, els que tampoc es van deslliurar dels problemes amb la mecànica i amb la sorra van ser Albert Llovera, Marc Torres i Ferran Marco. L’equip va travessar la línia d’arribada en la 22a posició, després de superar els 477 quilòmetres cronometrats en un temps de 6.08.51 hores. Malgrat no tenir el seu millor dia al Dakar 2020, l’Iveco 517 de l’equip holandès, amb Moi Torrellardona al capdavant, va millorar una posició en la general provisional. L’equip ha escalat una posició a la general i ocupen la 13a posició a més de 7 hores de Karginov, però amb un rival directe per darrere (Richard de Groot) a menys de 2 minuts.

Per als Kamaz, tot segueix igual

Andrey Karginov va aconseguir un altre triomf (el quart) al Dakar Saudita. Els quatre vehicles de l’equip rus es van situar entre els cinc millors de l’etapa i tan sols el pilot txec Ales Loprais es va poder intercalar entre els Kamaz. El mateix Karginov i Shibalov segueixen al davant de la provisional de la categoria ampliant una mica més les distàncies sobre el pilot de Bielorússia, Siarehi Viazovich, que ara ja acumula més d’una hora de desavantatge.

Problemes mecànics

A l’inici de l’etapa van començar els problemes en els comandaments del camió de Llovera-Torres-Marco. El pilot andorrà va explicar que «s’han trencat els cables del potenciòmetre de l’accelerador. Hem hagut de parar per a realitzar una reparació d’urgència en els comandaments per a recuperar el sistema anterior. Un sistema menys efectiu, a més de ser un càstig per als meus braços. A més això ens ha succeït en una etapa en què hi havia dunes des del km 1. En la continuació els problemes han estat amb la sorra: Ens hem enganxat en una duna immensa i hem estat una hora per a sortir de l’embolic. Després hem intentat adaptar un altre potenciòmetre a l’accelerador i malgrat no funcionar tan bé com l’original ha servit per a arribar al final amb menys esforç. Ha estat una etapa molt dura».

Etapa amb canvi d’escenari

La 9a etapa es disputarà entre Wadi Al Dawasir i Haradh, l’etapa en conjunt més llarga de la present edició del Dakar. En total els equips que segueixen en carrera hauran de superar un enllaç de 476 km, i una especial cronometrada de 410 km. En total, seran gairebé 900 km.

PUBLICITAT
PUBLICITAT