PUBLICITAT

Andorra la Vella

Armengol titlla de «perfecte» les Bordes d’Envalira per a l’aeroport

La Cambra admet que ja està elaborant el pla econòmic

Per Elisabet Cortiles

Miquel Armengol, durant l’entrega de premis del concurs d’aparadors de Nadal organitzat per la CCIS.
Miquel Armengol, durant l’entrega de premis del concurs d’aparadors de Nadal organitzat per la CCIS. | E.C.

El president de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis (CCIS), Miquel Armengol, va admetre a EL PERIÒDIC que «de totes les possibles ubicacions on podria construir-se l’aeroport andorrà, la de les Bordes d’Envalira és el lloc perfecte». El dirigent va confessar que porten temps estudiant diferents espais del país però que «definitivament, aquest compleix amb tots els requisits necessaris». 

L’informe final, que està elaborant la Cambra i que es preveu fer públic entre el març i l’abril, detalla tots els punts que considera a favor. Un cop finalitzat l’estudi, l’Agència Europea de Seguretat Aèria (EASA) l’analitzarà i emetrà una valoració definitiva sobre la possibilitat tècnica real d’un projecte d’aeroport a la zona.

Entre les avantatges que el president de la Cambra de Comerç va revelar, hi ha la possibilitat d’escurçar la pista fins al quilòmetre i mig de llargada. També va explicar que «la zona té pous tèrmics que permetrien l’escalfament del terreny. A més, les muntanyes que envolten les Bordes d’Envalira eviten que hi hagi boira i els avions no puguin aterrar». Armengol va puntualitzar que fins hi tot «s’ha mesurat l’alçada dels núvols i la possible sonoritat dels avions per veure si l’ubicació compliria amb les demandes de l’Agència Europea de Seguretat Aèria» i recordava que la proximitat del túnel d’Envalira com a via d’accés principal «és un factor molt important a tenir en compte».

Pla econòmic /
Des de la Cambra de Comerç també es va confirmar que el pla econòmic per a la construcció de l’aeroport s’està fent de manera paral·lela a l’informe de viabilitat, ja que segons Armengol, «no volem perdre sis mesos fent el pla econòmic si l’EASA dona llum verda a la infraestructura». 
 

Armengol: «La zona té pous tèrmics que permeten l’escalfament del terreny i les muntanyes eviten que hi hagi boira»

El cost de l’obra estaria quantificada entre els 500 i els 700 milions d’euros, una xifra que els principals partits de l’oposició titllen «d’inassumible pel Govern». Amb tot, Armengol també va assegurar que és conscient del rebuig que genera la proposta entre alguns grups polítics i les entitats ambientalistes, però insisteix en que «l’aeroport ens permetria abastar un radi de 5.000 quilòmetres, podent portar turistes de Turquia fins a Groenlàndia». «Poder connectar Andorra amb el món a través de l’aviació no és un caprici, és una necessitat. A Europa s’està entrant en una altra crisi, i nosaltres depenem dels 300 km del voltant. Per això hem d’anar a buscar altres turistes», afirmava amb contundència. 

Saetde, en contra /
Un dels principals afectats per la construcció de l’aeroport a les Bordes d’Envalira serien les pistes d’esquí de Grau Roig. El director general de Grandvalira Nevasa, Alfonso Torreño, s’ha manifestat en diverses ocasions en contra de la seva ubicació a la zona. A més de considerar que trencaria amb l’entorn natural de l’espai, creu estar segur que «als esquiadors no els agradarà tenir avions sobrevolant les pistes». 

PUBLICITAT
PUBLICITAT