PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

L’art de seduir el comprador

La Cambra de Comerç premia avui els botiguers que millor han guarnit els seus aparadors

Per Elisabet Cortiles

L'aparador decorat de Queviures Liana, a Escaldes-Engordany
L'aparador decorat de Queviures Liana, a Escaldes-Engordany | Cambra de Comerç

L’any 2019 queda enrera i amb ell la decoració de Nadal que durant el darrer mes i mig ha lluit per tot el Principat. Els carrers comercials i les parròquies s’han guarnit amb garlandes, tiós, Pares Noel, rens, campanes i estrelles que han ajudat a intensificar la màgia d’aquestes Festes, i malgrat que avui ja no queda gairebé cap rastre nadalenc, l’esforç decoratiu té premi. La Cambra de Comerç entregarà avui al vespre al Centre de Congressos d’Andorra la Vella, els guardons del concurs d’aparadors de Nadal. Segons la Cambra, el reconeixement posa de relleu l’esforç que els botiguers han fet durant el Nadal seduint els compradors amb els seus aparadors. «Es van presentar 53 establiments, la majoria de comerç minoritari, tot i que enguany també opten pel premi un  centre d’estètica, una agència de viatges, una galeria d’art, una biblioteca i fins i tot un aparcament de vehicles», avançava Petita López, la coordinadora del concurs. L’única condició era que l’aparador de la botiga fos a peu de carrer. 
 

Tots els participants prioritzen l’ús de materials reciclats per decorar els seus aparadors

La Cambra de Comerç porta 22 edicions fent aquesta convocatòria que cada any aplega més botiguers. López explicava que «és una data molt implantada entre els comerciants andorrans i n’hi ha alguns que a l’agost ja ens truquen per confirmar si al Nadal tornarem a fer el concurs i tampoc falten els que ja estan pensant en la decoració de les pròximes festes». Gairebé totes les parròquies van tenir representació amb alguna botiga, tot i que la majoria són d’Andorra la Vella, Escaldes-Engordany i Sant Julià.

Fins dilluns passat els establiments van mantenir els aparadors guarnits i el jurat, format entre d’altres per un representant del Club de Màrqueting, un membre  d’Andorra Sostenible, un de l’àrea de Comerç, Competencia i Consum, van analitzar la decoració nadalenca, de temàtica lliure. «Cada botiguer escull un tema diferent vinculat al Nadal, però el que sí tenen tots en comú és que fan servir materials sostenibles per als seus aparadors. Potser alguns anys es fan servir més palets, d’altres ampolles de plàstic, però gairebé sempre són coses reciclades», recalcava López. 

Els premis que entregarà el jurat a partir de les 20.00 h, premien l’originalitat, l’impacte comercial, la qualitat artística i l’aparador més sostenible. El guanyador tindrà totes les despeses pagades i la inscripció gratuïta al proper Retail Tour a una ciutat Europea de referència. També es reconeixerà al segon millor aparador del Principat amb un forfet d’esquí de temporada, per gentilesa d’Ski Andorra. Els diversos valors decoratius es recompensaran amb un abonament doble per a la 26a Temporada de Música i Dansa organitzada pel Comú d’Andorra la Vella, a més d’una panera de productes ecològics i de proximitat. Tots els participants, a més, van rebre un obsequi.

PUBLICITAT
PUBLICITAT