PUBLICITAT

Ordino

Un viver d’empreses per atreure talent i crear negocis

X’Ordino planteja que el projecte fructifiqui a l’Hotel Casamanya

Per Joan Josep Blasco

Enric Dolsa en la reunió de poble de dimecres a Ordino.
Enric Dolsa en la reunió de poble de dimecres a Ordino. | Marc del Sol

L’Hotel Casamanya suma molts anys tancat i sense cap mena d’ús, que ha deteriorat el seu interior i exterior. S’han plantejat diversos projectes per tornar a donar-li vida, però cap d’ells s’ha fet efectiu. Enric Dolsa, candidat a cònsol major de X’Ordino, planteja instituir-hi un viver d’empreses, que permeti crear ocupació i del qual la parròquia se’n beneficiï.

La intenció és mantenir amb l’edifici «el mateix conveni que el 2000-2003 vam signar amb el Quart», exposava Dolsa, per tal de poder-li donar un ús, amb la seva corresponent rehabilitació per compondre el projecte. «S’ha de condicionar a fons. Hi ha molts espais i la idea és que s’hi puguin establir professionals de professions liberals com arquitectes i dentistes, i a la planta baixa hi hauria serveis mancomunats» que podrien emprar tots els ocupants de la instal·lació. La iniciativa, que albergaria una trentena de despatxos, permetria «portar negocis a Ordino, que hi hagués un bon nombre d’empleats i el flux de gent que aniria als despatxos seria important». A més, l’entorn «se’n beneficiaria», com pot ser la restauració i els comerços, gràcies als «treballadors i els visitants».

L’Hotel Casamanya és «un lloc apropiat perquè hi hagi empreses. És un indret cèntric, amb un pàrquing a l’interior de l’edifici i un altre al darrere, i amb una parada d’autobús al costat». A més permetria «arreglar l’entrada d’Ordino, que està molt descuidada». Dolsa es mostra contrari a la proposta presentada per En Comú per Ordino, que té la intenció de traslladar-hi les oficines de la corporació. «En comptes de portar les instal·lacions comunals, que estan perfectes on són, haurien de pensar a fer altres coses», assegurava el cap de llista de X’Ordino.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT