PUBLICITAT

Encamp

En Comú xifra en 3 milions d'euros la reconstrucció del Prat Gran

La seva aposta passa per unificar els espais de lleure i fer un pàrquing soterrani a l’antic càmping

Per Elisabet Cortiles

Èric Alguacil, Laura Mas i Jean Michel Rascagneres caminant pel Prat Gran.
Èric Alguacil, Laura Mas i Jean Michel Rascagneres caminant pel Prat Gran. | EL PERIÒDIC

La líder d’En Comú per Encamp, Laura Mas, va presentar ahir la seva proposta per al nou Prat Gran. «Els espais públics són el punt de trobada de la ciutadania i en aquest sentit volem crear un nou espai que unifiqui totes les zones de lleure, tant d’infants com de gent gran», explicava Mas, que afegia, «aproparem la pista de bàsquet, la de patinatge i les pistes de futbet, que ara mateix estan allunyades del parc, a la bike trial. A més, reconstruirem els espais infantils de 0 a 6 anys i la plaça per a festes culturals». 
 

Laura Mas: «Sobre l’aparcament soterrani, s’hauria de parlar primer amb el Govern per fer un estudi de viabilitat»

Acompanya de les seves filles, el cònsol menor, Jean Michel Rascagneres, i el número 4 de la llista, Èric Alguacil, la líder de la coalició va explicar que tenen la intenció de refer el parc amb els 5.000 metres quadrats de la cessió de la propietat, però també «negociarem el lloguer dels terrenys de l’altra banda del carrer. Ja hem iniciat les converses amb els amos per poder-hi encabir els espais de lleure», detallava Mas. «Sense tenir a mà el projecte dels enginyers, crec que estaríem parlant d’uns 3 milions d’euros», aclaria la cap de llista.

Soterrar l’aparcament / La principal novetat de la proposta d’En Comú és la voluntat de fer un pàrquing soterrani i desplaçar els serveis de circulació i policia. Segons la líder de la coalició encampadana, l’aparcament i els serveis anirien a la nova zona arrendada; «per a nosaltres és molt important mantenir els serveis prop de la zona que concentra la majoria dels ciutadans. El pàrquing ha de servir perquè tothom pugui venir a gaudir de la plaça», matisava Mas.
Sobre la possibilitat de soterrar l’aparcament just al costat del riu Valira, Mas va admetre que «s’hauria de parlar primer amb el Govern per veure si ens deixen fer un estudi de viabilitat, però per les converses que hem tingut no veiem que hi hagués cap problema per fer-lo subterrani».

La fi de l’actual Prat Gran / El futur de la zona verda més gran de la parròquia ha monopolitzat pràcticament el debat dels últims mesos a Encamp i la seva reubicació és la principal aposta de les quatre llistes encampadanes que es presenten a les comunals. L’espai públic, un dels més utilitzats pels ciutadans, perdrà la seva ubicació actual amb la fi del contracte d’arrendament, que el propietari dels terreny no ha volgut renovar. Es creu que l’amo dels terrenys té intenció de construir nous habitatges al centre de la parròquia.

Fa un parell de mesos, el cònsol major, Jordi Torres, va anunciar la voluntat d’adquirir el Prat Gran, però la població ho va desestimar la proposta. Descartada, per tant, l’opció de compra per un valor d’entre 35 a 38 milions d’euros, el nou executiu haurà de definir el seu nou emplaçament. Els quatre partits, amb alguna petita diferència, es plantegen construir el nou Prat Gran entre els terrenys de cessió que quedin per al comú i l’antic càmping internacional.

Les altres propostes / Els socialdemòcrates tenen el Prat Gran en el primer punt del seu programa. Aposten per crear-ne un de nou als terrenys de cessió que pertanyen al comú al costat de l’actual, i fer un «espai de lleure accessible», segons el cap de llista, David Rios. 

Agrupament Encampadà també obre el programa volent adequar els 5.000 metres quadrats de cessió obligatòria i traslladar l’aparcament actual als terrenys de Cal Joan Antoni en règim de lloguer, on segons la líder de l’Agrupació, Esther Vidal, també instal·larien una zona esportiva. Pel que fa a Terceravia + Independents prefereixen sotmetre la decisió a consulta popular si arriben a la casa comuna. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT