PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Cultura a un clic de distància

El Museu Carmen Thyssen crearà una ‘app’ que es llançarà d’aquí a uns vuit mesos

Per Anna Ribas

Guillermo Cervera, Sílvia Riva i Ferran Naudi durant la presentació.
Guillermo Cervera, Sílvia Riva i Ferran Naudi durant la presentació. | Museu Carmen Thyssen

Fer de la visita a un museu, una experiència. Aquest és l’objectiu que es planteja el Museu Carmen Thyssen d’Andorra. Degustacions, danses, adaptacions de l’art per a persones amb dificultat visual.... I ara, una aplicació per «arribar a les noves generacions, perquè per desgràcia són menys susceptibles de visitar museus». Així ho va explicar Guillermo Cervera, conservador i director artístic del museu.
El centre d’exposicions ha signat un conveni de sis anys amb el grup CISA i el primer resultat d’aquest acord serà una aplicació per al mòbil oberta a tothom. «Des que vam crear el museu, fa gairebé tres anys, teníem la inquietud de crear una aplicació per a mòbils en un format lúdico-didàctic cultural. Seguint els paràmetres amb els quals nosaltres fem la difusió cultural, volem arribar a les noves generacions a través d’un format súper estès i popular com és la descàrrega d’un joc», exposava Cervera.

«Si busqueu, no trobareu gaires jocs fets per museus. El que hi ha són aplicacions descriptives dels museus amb alguna aportació lúdica i, el format més estès, és simplement una guia digital del museu. Però nosaltres volíem poder explicar elements de les obres a través d’un joc, captar detalls interessants com la composició, el cromatisme o la perspectiva», afegia.

L’aplicació busca connectar amb les noves generacions, menys susceptibles a visitar museus

Quant al contingut, va detallar que «l’app permetrà la navegació per 20 obres d’art de la col·lecció Carmen Thyssen i, com que volem que el contingut no caduqui, aquestes obres no estaran vinculades a una exposició concreta». «El joc plantejarà diferents reptes a l’usuari i, quan l’assoleixi, podrà passar a una altra obra d’art, es canviarà de nivell», apuntava.

Es preveu que l’aplicació estigui disponible a partir del setembre de l’any que ve, i coincidirà amb el canvi d’exposició. En cas que no s’hagi pogut acabar de dissenyar, sortiria pel Nadal. Tot i això, l’acord amb la immobiliària va més enllà i preveuen poder ampliar el ventall de tallers i activitats ofertes pel museu.

Per la seva part, Sílvia Riva, titular de la cartera de Cultura i presidenta de la Fundació MuseAnd, va indicar que «seguim en el model, que volem potenciar, de participació publicoprivada en els projectes culturals i agraïm a les empreses per la seva responsabilitat social a l’hora d’impulsar aquest tipus de propostes. També seguim treballant per apropar l’oferta cultural de la mà de la tecnologia, que ajudarà que el públic jove se senti més atret».

PUBLICITAT
PUBLICITAT