PUBLICITAT

Els comerços d’electrònica preveuen vendre un 20% més pel Black Friday

Els comerços d’electrònica preveuen vendre un 20% més pel Black Friday

Per El Periòdic

Demà es donarà el tret de sortida al Black Friday per cinquè any consecutiu i que s’allargarà durant tot el cap de setmana.D’aquesta manera, associacions de comerciants i grans superfícies reben la tradició anglosaxona amb gran il·lusió perquè suposa una estimulació per al comerç. En aquest sentit, el gerent d’Andorra 2000 i de Pyrnées al Pas de la Casa, Antoni Miralles, calcula que «té un impacte del 25% en l’increment de vendes respecte un cap de setmana normal». A més, afirma que «si afegim el Black Friday al fet que el mes de novembre és bo històricament i observem les previsions d’ocupació, l’arribada de busos al país, la neu, les pistes obertes i l’estat dels accessos, crec que ens espera un gran cap de setmana».
Per la seva part, el gerent de la botiga distribuidora d’Apple K-tuin, Toni Calero, detalla que «nosaltres portem des del divendres passat fent-ho. Aquest any les novetats són més bones i com que els telèfons són els productes més venuts hem notat un augment d’entre el 10 i el15% en les vendes que comprenen els nous productes».
El ball de xifres al llarg d’aquests dies es continu i divers, però tant els productes de tecnologia com els electrodomèstics són els més venuts. Així, el gerent de Free Market, Fernando Muñoz, declara que «la gent compra el que està d’oferta i el que no, és un tema visceral. Nosaltres tenim xifrat en un 80% o més les vendes durant el Black Friday en comparació a altres caps de setmana».  «Sempre que hem fet el Black Friday ha funcionat, les vendes s’incrementen i el consumidor respon», comenta Sònia Yebra, presidenta de The Shopping Mile.D’altra banda, molts coincideixen en què la gent aprofita aquesta fita per avançar feina i comprar els regals de Nadal, a més de destacar que la influència i la importància del màrqueting a l’hora de promocionar el consumisme és clau.
 
ELS DUBTES DE COMERCIANTS/La campanya del Black Friday, però, també genera dubtes i reticències per part de comerciants. La presidenta de l’Associació de Comerços del Centre Històric d’Andorra la Vella, Anna Riberaygua, comenta que «per primera vegada algun comerç no s’ha volgut adherir a aquesta promoció perquè considera que no és una estimulació del comerç de qualitat, sinó de quantitat. Això mai havia passat abans».  A més, al·lega que «la tònica empeny a comprar per la gran publicitat i la influència que exerceix a les nostres ments». En aquest sentit, Fernando Muñoz aclara que «es cert que estimula el comerç,però també el limita. La gent compra ara pèro després no ho fa al desembre o al gener. És una despesa puntual i que és duu a terme per impuls».

 

PUBLICITAT
PUBLICITAT