Escaldes-Engordany
Andorra Turisme preveu un 2,2% més de visitants durant l’hivern
Betim Budzaku admet preocupació perquè la inestabilitat política a Catalunya desemboqui a talls
Andorra Turisme preveu un increment de l’entrada de turistes d’un 2,2% durant la temporada d’hivern. El gerent de l’organisme, Betim Budzaku, destacava durant la presentació de la campanya que «estem parlant d’unes xifres molt respectables» i suposarien l’entrada al país d’1,5 milions de turistes. La previsió de l’entitat és que el mercat espanyol augmenti un 2,1%, el francès ho faci un 3% i el mercat internacional creixi un 2%.
L’estratègia de comunicació que farà l’organisme aquesta temporada hivernal (que va de l’1 de desembre al 30 d’abril del 2020) se centra en nou mercats diferents: Espanya, França, Bèlgica, Portugal, Regne Unit, Irlanda, Rússia,Països Baixos, Suècia i Itàlia, aquest últim, com a gran novetat d’enguany.
Budzaku va recordar que ja a l’estiu passat es van fer algunes promocions a Itàlia i el retorn va ser molt positiu, «això va fer que decidíssim donar-li continuïtat», assegurava; en aquest sentit, el gerent de l’organisme es mostrava confiat perquè «la nova promoció de turisme d’hivern que engeguem a Itàlia té tots els ingredients perquè funcioni». Tot i això, matisava que fins d’aquí 5 anys no es podran tenir resultats reals sobre l’èxit de la campanya i que en tot cas «seran diferents als que rebrem d’Espanya, França i el Regne Unit», mercats consolidats al Principat.
EL RISC DE CATALUNYA / Una de les principals preocupacions de cara als pròxims mesos és la situació política de Catalunya, un dels mercats principals. Budzaku admetia que «és una incògnita per a tothom» i alertava de l’efecte negatiu que pot tenir un possible tancament de la frontera. No va ser tan pessimista amb el mercat britànic per la sortida del Regne Unit de la Unió Europea ni per la situació de Thomas Cook i Neilson perquè el britànic és un mercat consolidat els últims anys. «Els britànics no són com els llatins i les previsions les fan a un any vista», puntualitzava. És per aquesta raó que Budzaku creu que aquest any no hi haurà temps perquè la situació del Brexit pugui tenir un efecte.
Un campanya més fragmentada / La nova promoció de la temporada d’hivern, que té un cost de 3,5 milions d’euros i està basada en l’oferta d’esquí i el countrybreak (gastronomia, wellness, cultura i compres), ha dividit la campanya segons el públic; s’enviaran als subscriptors anuncis i notícies en funció dels interessos i s’han fet diverses càpsules audiovisuals amb tres perfils diferents: parelles, famílies i grups d’amics.
Per primera vegada, la comunicació al mercat espanyol serà 100% en format digital, a diferència de la francesa, que també es fa en premsa especialitzada i publicitat exterior.
La campanya de comunicació als mercats llunyans va començar el passat 13 de novembre i s’allargarà fins el 15 de desembre; a França també va començar el 13 de novembre i durarà fins el 31 de març. A Espanya s’inicia més tard, el 9 de gener i fins al 31 de març, ja que durant el Nadal ja hi ha campanyes fetes pels comuns i les estacions d’esquí.