Escaldes-Engordany
L’aparcament de l’Obac tindrà un cost de 12 milions d’euros
Escaldes aprova el projecte executiu d’un pla que ha costat dos milions més del previst
El ple del Comú d’Escaldes-Engordany, que es va reunir ahir a la seu de la parròquia, va donar llum verda a una demanda molt necessària i desitjada pels habitants de la part alta de la parròquia: un aparcament que connecta la carretera de l’Obac amb el camí de l’Obac. La cònsol major, Trini Marín, va apuntar que l’objectiu és dotar-lo de 600 places per import global estimat de 12 milions d’euros. En relació amb aquesta qüestió, el conseller Higini Martínez-Illescas es va abstenir d’aprovar aquest punt: «Es tracta d’una bona notícia, ja que és un aparcament necessari, però el preu està sobredimensionat», tenint en compte que en un principi es va anunciar que l’import seria de 10 milions d’euros.
Després d’un procés llarg i feixuc de treballs i negociacions, finalment el projecte del nou aparcament que ha de ser clau pel cor d’Escaldes-Egordany avança caselles. Gràcies a la signatura del protocol d’actuació del comú i totes les famílies implicades, la corporació tirarà endavant la infraestructura que s’ha previst aixecar en tres anys, del 2020 al 2022. El cònsol menor, Marc Calvet, va informar que a partir d’avui ja es podran licitar les obres d’excavació i es preveu que aquesta setmana el concurs per poder adjudicar l’enderroc i l’excavació del projecte es publiqui al BOPA.
Tal com es va exposar en la sessió plenària i va ratificar el comú posteriorment a través d’un comunicat, es contempla dissenyar 600 places d’aparcament amb entrada i sortida tant pel carrer de l’Obac com per la carretera de l’Obac. En aquest sentit, Calvet va assegurar que aquesta oferta vol dotar d’aparcament una zona que no en disposa gaire i que «afavorirà a la gent que baixi d’Encamp i que vulgui entrar directament a la parròquia carrer avall». A més a més, també està previst incloure un ascensor públic que permetrà la comunicació no només pels vehicles sinó també pels vianants que podran anar de la carretera fins al carrer de l’Obac de forma molt més ràpida i segura.
Una de les idees més destacades que es van posar sobre la taula ahir és que el projecte «es podrà finançar al 100% amb recursos propis després de generar superàvits durant els darrers anys», va afirmar la consellera menor i consellera de Finances i Compres, Núria Gómez, recalcant que «el projecte que s’executarà en els propers tres anys en cap cas hipoteca els propers mandataris. Per tant, avui s’aprova fer la licitació de les obres però també s’anuncia i s’aprova que tenim els diners necessaris per fer-ho. Amb aquesta tranquil·litat, en uns mesos acabarem el mandat».
Crítiques
Martínez-Illescas va subratllar que l’augment de dos milions d’euros en la inversió del projecte era exagerat. En aquest sentit, Calvet va argumentar: «Nosaltres no controlem els costos de la construcció i hem de tenir en compte que els preus de la construcció i la mà d’obra van en augment (ha apujat un 20%), mentre que el formigó també ha crescut (un 5%). Esperem que quan s’edifiqui l’estructura, els preus ja estiguin millor».
Aprovació de la reparcel·lació del Falgueró
33 Un dels punts del consell d’Escaldes que es va celebrar ahir consistia en la reparcel·lació de la zona del Falgueró, d’acord amb la darrera actualització del Pla Urbanístic del 2007. El conseller Higini Martínez-Illescas va preguntar si el comú havia rebut alguna compensació pel canvi d’aixecar un edifici amb 14 plantes en comptes de 6, tal com s’havia dit inicialment. El cònsol menor, Marc Calvet, va recalcar que «des de la modificació del reglament urbanístic, en aquesta zona ja es preveia que els edificis poguessin tenir 14 plantes». Des del comú es va aclarir que per tal de conservar l’edificabilitat de la parcel·la, hi havia dues opcions: es podia construir en dens (de forma horitzontal) o bé en alt (de forma vertical), optant per la segona.
Nou passatge entre Carlemany i Fener
El consell d’Escaldes va anunciar l’aprovació d’un conveni entre el comú i un privat per habilitar el passatge Josep Vidal Martí per a vianants entre les avingudes Carlemany i Fener, a l’alçada de la plaça Coprínceps.
Les barreres de protecció, en procés
El cònsol menor, Marc Calvet, va informar ahir que les barreres de protecció del centre de la capital estan en procés, sense donar més detalls. El conseller Martínez-Illescas va suggerir que haurien de ser unes mesures permanents.
Voluntat de renovar amb Semtee
Escaldes va activar ahir la proposta de pròrroga del contracte amb l’empresa Semtee 20 anys més dels previstos, fins a 2062. L’objectiu és fer efectiva la restauració de la coberta de Caldea per valor d’uns 5 milions d’euros.
L’endeutament més baix dels últims anys
La consellera menor de Finances i Compres, Núria Gómez, subratlla que «es projecta tancar l’exercici del 2019 amb un endeutament inferior del previst, de 14 milions d’euros. Es tracta del nivell més baix dels últims anys».