PUBLICITAT

L’Andorra Shopping Festival es consolida entre els turistes

Els comerciants puntualitzen que l’afluència de gent als carrers no es tradueix en vendes

Per El Periòdic

Una de les actuacions de la setena edició de l'Andorra Shopping Festival
Una de les actuacions de la setena edició de l'Andorra Shopping Festival | VISIT ANDORRA

L’Andorra Shopping Festival manté un fort poder d’atracció entre els turistes. A l’espera de que es faci públic un balanç oficial sobre el nombre de vendes i ocupació, les sensacions entre els comerciants i hotelers és que molta gent ha fet del festival, una cita anual imperdible. És el cas de la família de l’Almudena, de Tarragona, que l’any passat ja va venir amb la seva família i va decidir repetir. «Vam veure l’anunci per la tele i ens hem animat a tornar per fer alguna compra i anar al concert d’Amistades Peligrosas», ens explicava mentre feien via cap a l’hotel amb una bossa a la mà. 


Preguntats sobre les seves sensacions, alguns comerciants de la Shopping Mile asseguraven que havien notat un augment en el nombre de gent que entrava als comerços i passejava pels carrers, però no en el nombre de vendes. La Meri, encarregada d’una perfumeria situada a l’Avinguda Meritxell, ens explicava que «aquests dies hem embolicat alguns paquets per a les festes de Nadal, però poca cosa», i destacava que «la música al carrer i les actuacions fan bon ambient, noto la gent més contenta; com si les vacances de desembre fossin a tocar».
A diferència d’altres anys, la setena edició de l’Andorra Shopping Festival no es va fer pel pont de Tots Sants, en considerar que ja és una data en què el turistes visiten el Principat. Des de l’oficina de turisme d’Andorra La Vella es confirmava que el canvi de calendari no havia afectat al nombre de visitants, malgrat que el primer cap de setmana del festival va coincidir amb les eleccions generals espanyoles. Les dues persones que atenien ahir l’oficina ens asseguraven que la gent que havia entrat aquests dies els demanava suggeriments d’excursions a la muntanya que complementessin el dia de compres, i posaven de relleu «la quantitat de trucades que hem rebut setmanes abans, preguntant detalls sobre les activitats i concerts previstos». La música va tornar a ser un dels plats flors del Shopping Festival. Enguany, amb presències tan destacades com Los Secretos, Ella Baila Sola o Amistades Peligrosas. També s’ha consolidat l’oferta infantil, que cada any creix i atrau el públic més familiar. Algunes de les parelles que havien vingut amb nens deien que «hem passat el cap de setmana i hem mirat botigues, però sobretot venim perquè hi ha tallers i actuacions al carrer que podem gaudir amb ells; a més, ens ha fet molt bon temps». A més d’activitats per als més menuts i de concerts gratuïts, enguany una exposició de nou grans escultures de Minnie Mouse vesteix l’eix comercial.
 
Més descomptes/ Tot i que algun despitat havia vingut al país sense saber que se celebrava la Shopping Festival, com un grup de moters que venia de Barcelona a dinar i passejar per Escaldes, la majoria de visitants eren fidels a la cita. Molts coincidien a demanar més descomptes als comerços. «Valdria la pena si fessin rebaixes o ofertes amb un 30 o 50% de descompte. Aleshores sí que hauria fet moltes compres» ens confessava un jove que a la tarda de diumenge no havia fet cap adquisició. L’amic que l’acompanya però afegia que «si bé és cert que els descomptes no es noten gaire, sempre hi ha una diferència perquès t’estalvies l’IVA».
La setena edició de l’Andorra Shopping Festival, que va comptar amb un pressupost de 600.000 euros, tanca amb la previsió d’haver pujat en nombre de visites, sobretot del mercat francès. La xifra de turistes que va passar pel país en motiu d’aquest esdeveniment no va deixar de créixer els darrers tres anys. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT