PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Un granet de sorra per alimentar Càritas

Els clients col·laboradors reclamen que hauria de ser una iniciativa més freqüent o inclús permanent durant l’any

Per Laura Cugat Ruiz

Clients col·laborant en la campanya al Super U, ahir a la tarda.
Clients col·laborant en la campanya al Super U, ahir a la tarda. | Maricel Blanch

Durant el dijous i el divendres, diversos voluntaris s’esperaven a les portes del Super U amb una desena de caixes de cartró que contenien productes alimentaris de llarga durada, com ara paquets d’arròs i pasta, llegums crus i en conserva o ampolles d’oli d’oliva. Es tractava de la campanya de recollida d’aliments que enguany han organitzat MoraBanc i el Centre Comercial Andorrà durant dos dies amb l’objectiu de destinar tots els productes a Càritas. En termes generals, els clients col·laboradors deixaven les seves compres satisfets de participar en la iniciativa però remarcant que campanyes d’aquesta mena s’haurien de fer més sovint o fins i tot, reservar un espai del supermercat de forma permanent amb aquests fins. 

Sense comptar amb un balanç definitiu encara, l’encarregada de caixes del supermercat va valorar cap al final del dia d’ahir que «els clients han respost molt bé, amb força freqüència la gent ha anat col·laborant i la majoria de persones que han entrat, han comprat alguna cosa». Precisament la responsable del supermercat va projectar la idea de continuar amb aquesta iniciativa durant l’any, reservant una zona especial per fer-ho. L’Àfrica i l’Enric, ambdós residents, després de comprar van apropar-se a les caixes de cartró i van dipositar-hi llegums i oli. Ambdós van subratllar que «s’ha de col·laborar perquè hi ha gent a Andorra que té necessitats. Posar alguna cosa més al cistell no fa nosa».

En Xavier, la Carolina i la seva filla Ainoa no és la primera vegada que participen en recollides solidàries d’aliments. Aquesta vegada van comprar salsa de tomàquet en conserva, farina, arròs i pasta, entre altres productes. La parella va confessar que «la gent no està gaire conscienciada», ja que entre la gent més propera del seu entorn, ningú col·labora, matisant que  «tothom diu ‘quina pena’ però no ajuden». Ambdós van considerar que aquests actes s’haurien de fer, com a mínim, dos o tres cops l’any. 

Des de MoraBanc expliquen que abans la iniciativa es feia de portes endins amb els treballadors de l’empresa. Però enguany, per tal d’arribar a més persones, es van proposar obrir la campanya a tot el públic, gràcies a la col·laboració amb el Centre Comercial Andorrà. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT