PUBLICITAT

La logopeda Neus Farré ensenya a estimular els bebès

  • La conferència es va centrar en el desenvolupament del llenguatge dels infants
E.A.
ANDORRA LA VELLA

Periodic
La logopeda Neus Farré presenta la conferència, ahir. Foto: ANA / NEREA MORENO

Com estimular el desenvolupament del llenguatge en els infants de 0 a 3 anys. Aquest és el tema que va centrar la conferència que va oferir ahir al vespre la logopeda Neus Farré, organitzada per l'Associació de Becaris de la Fundació Crèdit Andorrà.

Farré va insistir en la importància d'estimular els infants des que són bebès, amb independència del fet que s'hagi detectat o no algun trastorn amb efectes sobre la parla. És per aquest motiu que pares i mares han de mantenir el contacte físic i ocular amb els seus fills, però també han d'estimular les ganes de comunicar-se del bebè. «Són coses de sentit comú, que molts pares fan perquè els seus pares ja ho feien: cantar cançons, respondre el balbuceig de la criatura, etcètera». En aquest sentit, la ponent va recordar que els infants tan petits no entenen el significat de les paraules, motiu pel qual «és molt important el to que utilitzem».

Diversos factors / Tal com explica Neus Farré, «per al desenvolupament del llenguatge s'han de tenir en compte dos factors: la maduració biològica i les influències ambientals. El primer fa referència als òrgans que intervenen en la parla i el segon a l'entorn, a l'estimulació que reben els infants». A més, cal tenir en compte que el desenvolupament del llenguatge verbal té dues etapes: «l'etapa prelingüística, durant el primer any i mig de vida, en què el bebè emet expressions que van des del plor fins al balboteig, i l'etapa lingüística, que s'inicia quan el nen articula les primeres paraules, comença a expressar-se verbalment a través de frases amb contingut semàntic i sintàctic».

«És des del primer moment que els pares han d'intentar donar als fills totes les oportunitats perquè utilitzin el llenguatge oral», conclou la logopeda.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT