PUBLICITAT

Reinventar el comerç: «El veritable risc és no arriscar-se»

  • Propostes i experiències arreu del món per millorar la productivitat dels negocis
E.A.
ANDORRA LA VELLA

«Avui, no arriscar-se és un risc». El fundador i president d'Infonomia, Alfons Cornella, reconeixia que la frase no és pròpia, però no per això és menys certa. I aquest és el plantejament de fons de la conferència que va oferir ahir, juntament amb Antonella Broglia, i que en realitat és una síntesi d'experiències que s'estan tirant endavant arreu del món amb l'objectiu de millorar la productivitat dels negocis: propostes per optimitzar la logística, introduir pràctiques de responsabilitat social corporativa i sostenibilitat, centrar-se en la perspectiva del comprador i les seves necessitats per augmentar el volum de vendes, etcètera, etcètera.

Els canvis poden afectar des del disseny de la botiga fins a la manera de relacionar-se amb els clients o de facilitar el pagament dels productes. Tot plegat, exposat no com a màrqueting teòric, sinó a partir de propostes concretes que algú ha portat a la pràctica.

D'exemples, els ponents en van posar de tot tipus, des de supermercats que ajuden el consumidor a gastar menys per augmentar, en última instància, el volum de negoci fins a botigues que conceben el seu espai com un lloc perquè el client gaudeixi d'una bona estona, llegint, dibuixant, provant les últimes novetats, assaborint nous gustos.

Les últimes tendències en màrqueting situen el client al centre de totes les accions que es puguin desenvolupar en l'àmbit comercial. L'anomenat shopper marketing parteix del principi que «el 70% de les decisions sobre una marca es prenen a la mateixa botiga, el 68% de les decisions de compra no estaven planificades abans d'entrar a la botiga i només el 5% dels compradors són fidels a una marca dins d'una determinada categoria de productes», segons va explicar la consultora d'Infonomia, i ponent de l'Update 2010, Antonella Broglia.

I els clients o possibles compradors –que en realitat som tots– són cada vegada més exigents. Per això, tant Cornella com Broglia van subratllar la importància creixent de qüestions com ara la transparència de les empreses, la traçabilitat dels productes i les accions en favor del medi ambient o de projectes socials. En aquest sentit, van comentar el projecte Rewards for recycling, que premia les persones que reciclen amb descomptes a les botigues locals.

El fet de combinar el món real i el món virtual, el comerç electrònic i la utilització de plataformes que permeten que els clients valorin els productes i consultin les ressenyes d'altres compradors obren tot un ventall de possibilitats als comerços que vulguin innovar. Tot d'idees per als 120 empresaris i emprenedors que ahir es van aplegar a la seu de Crèdit Andorrà.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT