PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Troguet estudia presentar recurs contra el concurs de línies de bus

La Hispano Andorrana no entén per què ha quedat fora del concurs però vol esperar a veure tota la informació

Per Lara Ribas

Una dona puja a l’autobús mentre altres usuaris fan cua darrere seu per agafar el mateix transport.
Una dona puja a l’autobús mentre altres usuaris fan cua darrere seu per agafar el mateix transport. | Maricel Blanch

El gerent de La Hispano Andorrana, Jordi Troguet, ahir va manifestar en declaracions a aquest rotatiu la seva «sorpresa i decepció» després que el passat dilluns el Govern anunciés que adjudicava la concessió de les línies nacionals de viatgers a Autocars Nadal i a la UTE Cooperativa Interurbana Andorrana, SA – Transpisa i, per tant, deixés una de les empreses que actualment està oferint el servei fora de la nova xarxa d’autobusos. «Abans volem conèixer els criteris d’adjudicació que s’han seguit i després valorarem si presentem un recurs administratiu o alguna al·legació contra la decisió del Govern», va fer saber Troguet tot reivindicant que «ells eren l’única empresa del país que es presentava sola i amb la proposta més barata». 

Jordi Troguet: «Abans volem conèixer els criteris d’adjudicació que s’han seguit i després valorarem si presentem un recurs [...]»

Una percepció molt diferent a la d’Andbus, l’altra empresa perdedora. «El Govern ha elegit les opcions més econòmiques i ha decidit mantenir un transport del segle XX en comptes d’optar per un del segle XXI com el que oferíem nosaltres», va retreure el director d’Andbus, Albert Vinseiro, que va considerar que la nova xarxa «suposarà un estalvi per al Govern però en cap cas una millora en el servei de cara a l’usuari». De la mateixa manera que Troguet, Vinseiro va indicar que primer analitzaran la informació de les propostes guanyadores i que després valoraran si s’ha pres una bona decisió o els convé interposar un recurs administratiu, en tot cas juntament amb l’altra companyia.

Repercussió en els negocis

El gerent de la Hispano Andorrana va recordar que actualment la companyia també ofereix les línies d’Escaldes – La Seu d’Urgell i d’Andorra – L’Hospitalet (França), encara que aquesta darrera desapareixerà a partir de l’1 de setembre. Tot i així, ja va indicar que no són suficients per reubicar el personal que ara realitza els trajectes fins a Ordino i el Pas de la Casa. «Tenim dotze treballadors fixos i uns quants més d’eventuals per als caps de setmana; si han d’anar al carrer, nosaltres no podem assumir-ne les indemnitzacions», va advertir Troguet. Ara bé, les dues operadores que oferiran el servei a partir del setembre hauran de prioritzar la contractació dels treballadors provinents de La Hispano Andorrana, tal com van admetre tenir present tant el director de la Cooperativa Interurbana, Gabriel Dallerès, com el d’Autocars Nadal, Bartumeu Gabriel. 

Poc marge de temps

Albert Vinseiro: «El Govern ha elegit les opcions més econòmiques i ha decidit mantenir un transport del segle XX en comptes del segle XXI»

Les dues empreses guanyadores van coincidir a apuntar que disposen de poc temps per desenvolupar els requisits del plec de bases. Tot i així, compten amb els sis mesos de marge que s’han fixat per a l’adaptació. Dallerès, que va mostrar-se satisfet amb l’obtenció de dos dels tres lots de línies, va manifestar que de moment tenen suficients vehicles per començar a operar al setembre i que després ja adquiriran els que necessitin per anar renovant la flota, mentre que Autocars Nadal haurà de fer una gran inversió a l’inici. «Ho tenim tot previst i a partir de la propera setmana ens posarem amb la compra dels autobusos i la contractació del personal», va assegurar Gabriel del tot content amb el resultat del concurs.

PUBLICITAT
PUBLICITAT