PUBLICITAT

Adéu al Mundial per una nafra

  • Llovera havia de disputar el Ral·li de Gran Bretanya, però una ferida al turmell l'obliga a acabar la temporada
R. M.S.
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Albert Llovera i el seu Grande Punto Abarth, durant el Ral·li de Catalunya-RACC del Mundial de S-WRC. Foto: FOTO ESPORT

Albert Llovera ha dit adéu a la temporada al Campionat del Món de Ral·lis. Una nafra a un turmell l’obliga a descansar per evitar que la ferida vagi a més, i sobretot perquè ja té l’experiència d’haver patit aquest problema fa dos anys amb una recuperació gairebé d’un any. La qüestió és que l’andorrà ja va tenir problemes al passat Ral·li de Catalunya del Mundial, on fins i tot s’ho va tractar per evitar mals majors. Les vibracions del seu Abarth atmosfèric tenen part de la culpa. El pilot no sent dolor a la zona i per això no notava com es feia la llaga, però és una ferida que pot anar a més i de difícil recuperació per una persona amb lesió medul·lar. «Els doctors m’han aconsellat descans i això és el que cal fer. Em costa molt renunciar a la cita de Gal·les -havia de disputar el Ral·li de Gran Bretanya del Mundial per tancar la temporada- però hi ha prioritats i crec que en aquest cas la meva salut està per damunt de tot».

Llovera tanca la temporada amb un regust agredolç. El punt agre és la nafra al turmell, mentre que el dolç el té per «l’experiència de competir en un Mundial i haver pogut aprendre tant de les carreres». El pilot d’Abarth ha disputat set proves del Campionat del Món i ha aconseguit puntuar en cinc, a més que va estar a punt de pujar al podi en una d’elles, precisament al Catalunya, on va ser quart amb opcions de ser tercer fins l’últim moment.

Llovera va iniciar l’experiència mundialista a Mèxic al març, on va ser 5è entre els S-2000. La següent cita va ser al maig a Nova Zelanda, però no va acabar en patir problemes mecànics. De la decepció va passar a recuperar sensacions a Portugal, on a finals de maig va acabar 10è. Juliol va ser un mes negre, perquè Llovera i el seu copilot Borja Rozada de nou es van veure fora de competició quan el motor del seu Abarth es va parar a Finlàndia, en la que era per ells la quarta prova del Mundial.

Però Alemanya va ser un punt d’inflexió. Llovera i Rozada van veure el camí més clar en ser vuitens al ral·li alemany, sobretot perquè es van situar en la general dels S-2000 en 12a posició i amb opcions de ser a l’11a. De fet, a la següent cita a França, a l’octubre, Llovera es va situar 11è a la general després d’acabar 9è la cursa. Llavors l’andorrà va pensar que, efectivament, la 10a posició era possible, i més després de ser a prop del podi al Ral·li de Catalunya -aquí amb Marc Martí de copilot-, on van ser quarts en una carrera de grans records per a l’andorrà. Gran Bretanya era el moment per l’abordatge de la 10a posició, però no podrà ser.

Ara Llovera ja treballa per mantenir-se al Mundial d’S-2000 amb Abarth. Ha rebut propostes per competir amb un R2 -un Cinquecento-, però ell vol continuar a la batalla dels S-2000. «No hi ha color entre un cotxe i altre, i aquí els hi dono guerra a pilots que un dia seran campions del món», assumeix el pilot. La qüestió és, com sempre, purament econòmica.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT