PUBLICITAT

Un any més tard i no hi ha responsables

  • Una de les empreses inculpades sol·licita un estudi geotèrmic de la zona
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA

Avui fa un any de l'accident mortal a la boca oest del túnel dels Dos Valires, que va segar la vida de cinc treballadors. El procés judicial avança al seu ritme –massa lent per a l'opinió pública– i el fet és que, hores d'ara, encara estem lluny d'una sentència que posi nom als responsables de la tragèdia. En qualsevol cas, l'informe dels pèrits de la Batllia està enllestit, tal com va explicar dimecres el cap de Govern,i ja ha generat algunes reaccions. De fet, segons recollia ahir l'ANA, la defensa d'una de les empreses inculpades per la batlle instructora del cas, RMD Kwiform Ibérica, considera que l'informe pericial no reflecteix prou bé la realitat, motiu pel qual ha sol·licitat un estudi geotèrmic del terreny on hi ha la bastida, així com un nou aixecament topogràfic per contrastar amb el plànol sobre el que es va basar el peritatge.

És evident que dilucidar què va fallar aquell 7 de novembre implica tenir en compte molts factors i que, més enllà de coneixements jurídics, cal analitzar molts detalls de caire tècnic. L'argument principal esgrimit pels enginyers d'RMD, que té sis persones inculpades, és que el terreny és heterogeni i que, en pocs metres de distància, hi ha diferències de densitat. Per tant, l'informe geotèrmic que demanen ha de servir per determinar si el terreny on està assentada l'estructura podia aguantar o no el pes de la construcció.

Des d'RMD creuen que la responsabilitat de conèixer la densitat del terreny correspon a l'UTE contructora, formada per Dragados, Dragasa i i TP Armengol. L'UTE té també tres persones imputades, al costat de dues persones més de la direcció facultativa de l'obra.

D'altra banda, RMD vol un nou aixecament topogràfic perquè, segons ells, el plànol utilitzat per l'informe pericial no recull la quantitat real de porexpan que es va utilitzar per alleugerir l'estructura en el moment de fer el formigonat. RMD considera que aquesta nova dada ha de permetre conèixer si, en aquells moments, es garantia o no el coeficient de seguretat.



Per a més informació consulti l'edició en paper.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT