PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Ibáñez apadrina la nova ‘Portella’, dedicada al fenomen del còmic

Un ‘boom’ nacional

Ibañez, el gener passat.
Ibañez, el gener passat. | EFE / Enric Fontcuberta

Ahir es va presentar el número 13 de la revista Portella amb un convidat de luxe: l’autor de còmic Francisco Ibáñez, inconfussible pare de Mortadelo y Filemón, Rompetechos, El botones sacarino o 13, rue del Percebe, entre molts d’altres. 


La presència d’Ibáñez va ser un senyal evident que el còmic té un paper molt important en aquest nou número de la publicació que dedica el dossier al seu boom al Principat i inclou il·lustracions, algunes inèdites, dels autors que hi apareixen i un extensiu repàs a la Massana Còmic, des dels orígens als detalls de què va passar la primavera passada. 


El protagonisme de Joan Pieras, president de l’ARCA i impulsor de la Massana Còmic és evident en la revista, que repassa els inicis del boom i les promeses de futur, com el jove andorrà Marc Huguet, que lluita per fer-se un forat en un món competitiu i globalitzat. La situació del còmic a Andorra va ser discutida per Pieras i Ibánez en un col·loqui obert al públic, just abans d’una visita guiada al Museu del Còmic de la Massana on Ibáñez es va oferir a signar exemplars. Però no tota la revista es redueix al còmic: la novel·la de Joan Peruga Últim estiu a Ordino ha complert dues dècades de la seva publicació i, per celebrar-ho, diferents mirades ens acosten al món de la Sumpta i la família Areny-Plandolit. Altres continguts són els reptes que es planteja el Festival Ull Nu en la seva etapa de consolidació, el darrer projecte musical de Landry Riba o el material discogràfic de Ràdio Andorra. La cirereta del pastís és l’última col·laboració de David Gàlvez, que torna a Portella amb l’inquietant Somriure de la Medusa.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT