PUBLICITAT

Andorra La Vella

El Govern preveu un creixement de turistes del 2% durant l’hivern

Andorra Turisme destina 4,5 milions d’euros i aposta per la comunicació directa amb el client

Per Victoria Gómez Pérez

El gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, presenta la campanya d’hivern, ahir al matí.
El gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, presenta la campanya d’hivern, ahir al matí. | SFGA / C. ESTEVE
Camp demana a les estacions d’esquí que redefineixin les seves estratègies i aspiracions

Andorra Turisme va presentar ahir la nova campanya d’hivern amb unes previsions de creixement del 2,1%, el que superaria el milió i mig de visitants durant els mesos compresos entre desembre i abril. Es tracta d’un increment moderat en comparació als anys anteriors, ja que segons el ministre de Turisme, Francesc Camp, des del 2012 s’ha arribat a superar el 5% per temporada. Camp va destacar que enguany s’intentarà estar més present en mercats més llunyans i s’apostarà per la comunicació directa amb el client final, sense passar per touroperadors. Concretament, el ministre es va referir a Suècia, un client potencial amb un alt poder adquisitiu que prefereix «programar i reservar ell mateix l’estada», en comptes d’anar a una agència de viatges. Així, la comunicació internacional, no destinada al turista espanyol, ha passat d’una partida del 31% del pressupost final de l’edició anterior al 47% actual, amb 180.000 euros més. «Això demostra la nostra voluntat d’invertir cada vegada més en mercats potencials i llunyans i mantenir una comunicació mínima amb els madurs i consolidats», va explicar Camp. Per contra, va reconèixer que la devaluació del ruble i la inestabilitat econòmica que pateix Russia dificultaran assolir les bones xifres de la temporada passada.

 

Grandvalira, el «punt fort»

El ministre també va celebrar que finalment s’arribés a un acord per salvar la marca Grandvalira i el seu domini esquiable, «el punt fort d’Andorra». Sortosament, va dir, s’ha mantingut per aquesta temporada, però a partir d’ara totes les pistes d’esquí «han de redefinir les seves estratègies, cadascuna amb el seu mercat, i tenir molt clar a què aspirar». A més, Camp va enviar un missatge de tranquil·litat als directius de Vallnord i al Comú de la Massana assegurant que «Andorra Turisme i el Govern no deixaran de costat» Pal Arinsal, que suposa el 20% de la demanda de tot el país. 

 

«La comunicació és cara»

El pressupost d’aquesta campanya d’hivern està xifrat en 4.500.000 euros, una quantitat important, però és que «la comunicació és cara», va justificar el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku. Amb aquesta quantitat s’assoleixen nou campanyes publicitàries en nou països, que inclouen, a més de la comunicació, esdeveniments i la touroperació. Budzaku va assegurar que també «s’està cobrint una part important d’Europa», en una campanya que serà «molt llarga», gràcies a l’acollida de la Copa del Món d’Esquí Alpí. Pel gerent d’Andorra Turisme, aquest serà «l’esdeveniment més important celebrat mai a Andorra».

 

Els viatges de Budzaku

El conseller general del PS Pere López ha presentat aquesta setmana una pregunta escrita a través de la qual demana una relació «exhaustiva» de tots els desplaçaments que ha realitzat Budzaku i que s’han pagat amb diners públics des que va arribar al càrrec. Camp va considerar que «estem tornant als inicis de la primera legislatura», quan el PS «criticava» tant el fitxatge del gerent d’Andorra Turisme com el Cirque du Soleil. «Ara, curiosament, es torna a criticar el mateix [...] El PS es pensa que això ven molt com a precampanya electoral», va opinar, tot recomanant a López que «parli amb el sector turístic i veurà quina opinió es té de l’actual gerent respecte a l’anterior» que, de fet, el va fitxar el mateix López. Malgrat això, des de l’Executiu es respondrà a la pregunta dels socialdemòcrates amb «tota la informació». 

PUBLICITAT
PUBLICITAT