PUBLICITAT

Llovera és quart mentre que Vinyes segueix en progressió

  • El pilot de Suzuki punxa en el primer tram i remunta fins ser 10è en la seva categoria, i 33a a la general
EL PERIÒDIC
TARRAGONA

Periodic
Vinyes i Llovera, durant els trams del Ral·li de Catalunya Costa Daurada que finalitza aquesta tarda a Tarragona i després de tres dies de competició al màxim nivell Foto: FOTOESPORT

La segona etapa del Ral·li RACC 2010 ha servit perquè Albert Llovera i el seu copilot Marc Martí (Grande Punt0 Abarth S2000) segueixin amb l’excel·lent progressió que van iniciar ahir després del primer pas d’especials de la prova vàlida per al Campionat del Món de l’especialitat. Al finalitzar aquesta segona jornada, Llovera-Martí es van situar en la 18a posició de la classificació absoluta i en la quarta del Grup N4, és a dir a un pas del podi, encara que aquest, a nivell de temps està complicat. Per la seva part, Joan Vinyes i Jordi Mercader (Suzuki Swift S1600) van superar el mal inici que van tenir el dia anterior i van fer una gran actuació en la segona etapa. Van completar la jornada en la 33a posició de l’absoluta, 10a de la categoria A6.

A l’arribada al parc d’assistència de Port Aventura, Llovera, visiblement cansat, comentava una jornada molt positiva: «Molt lluny ha quedat l’actuació conservadora del primer bucle d’ahir -per divendres-. El ritme ha estat bo des de l’inici i estic molt satisfet dels cronos marcats i sobretot de la progressió que hem tingut en les diferents classificacions». Així mateix, el pilot considera que la idea del ral·li continua sent la mateixa: «L’objectiu segueix sent acabar, però intentarem mantenir la quarta plaça del Grup N4». Amb tot, Llovera sap que és una empresa complicada: «No serà fàcil, Zurita està molt a prop». De fet, el pilot espanyol es troba a només 31s de l’andorrà. «Sería molt important mantenir la posició per si els de davant tenen algun problema; anirem pas a pas i el primer és que nosaltres puguem seguir el ritme d’avui -per ahir-».

L’etapa d’ahir va ser bona en general, però no també van tenir problemes. «Hem tingut problemes amb els intèrfons a la primera especial de la tarda, fins i tot ens hem canviat el casc amb Marc per intentar solucionar el problema, per sort ha estat només una especial. També és cert que en la part final he hagut de dosificar una mica les meves forces, l’etapa anterior va ser molt dura per a mi i diumenge hi ha una especial de 42 quilòmetres, dues vegades, veurem com acabem», va concloure el pilot andorrà.

VINYES, amb punxada inclosa / Vinyes i Mercader van iniciar la jornada amb un scratx en la seva categoria, però una punxada en la següent especial va tallar una mica el seu excel·lent arrencada. A partir d’aquest instant es van mantenir sempre prop dels temps de Lemes i Weijs, els quals són els que s’estan jugant el triomf de la A6, i fins i tot Weijs el títol mundial juntament amb Burkart.

«Estic molt satisfet de com s’ha desenvolupat l’etapa. Hem anat a un excel·lent ritme i hem superat en diverses ocasions als més ràpids del mundial júnior, que s’estan barallant pel títol. De tota manera no ens hem lliurat d’algun problema com per exemple que hem punxat en el primer pas per la Mussara i que hem hagut d’avançar en tres trams al pilot que sortia davant nostre, en aquesta maniobra també hem perdut una mica de temps». Amb tot, Vinyes insistia en la seva satisfacció per la jornada, tot i que va asumir que li havia «costat recuperar la motivació». Així resumia el pilot del Principat la seva participació en la segona etapa del Ral·li RACC 2010, una etapa molt positiva per als seus interessos i que espera tingui continuïtat avui en l’última jornada: «Sortirem a per totes, intentarem mantenir el ritme que hem posat avui -per ahir-, i fins i tot, si les coses roden bé, superar-ho. No podem aspirar a una gran classificació, però podem deixar constància del nostre nivell respecte a pilots que en aquests moments s’estan jugant el títol del J-WRC».

Per a l’última jornada del RallyRACC-46 Catalunya Costa Daurada els participants que segueixen en carrera hauran de superar una passada de dos especials: Priorat amb 42,04km, i La Serra d’Almos, de 4,11 km, dues vegades cadascuna. El recorregut total serà de 367,95km, dels quals 92,30 seran de velocitat.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT