PUBLICITAT

Andorra La Vella

Objectiu: emocionar el consumidor

El Pla Estratègic de Turisme de Compres ofereix un curs de formació per a tots els comerciants

Per Victoria Gómez Pérez

Un moment de la segona edició del curs de formació per a professionals del comerç.
Un moment de la segona edició del curs de formació per a professionals del comerç. | SFGA / JAVILADOT

Gestionar les emocions del client i millorar l’experiència de compres. Aquests són els objectius de la segona edició del curs de formació per a professionals del comerç que des d’ahir al matí imparteixen conjuntament el Ministeri d’Economia, Competitivitat i Innovació, el Ministeri d’Educació i la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis. La iniciativa, que forma part del Pla Estratègic de Turisme de Compres, pretén donar les eines necessàries als responsables dels comerços per informar i orientar els clients de la millor manera possible. L’organització del curs va establir que només hi poden participar una vintena d’alumnes, ja que la intenció és oferir una formació participativa i pràctica. «20 places poden semblar poques tenint en compte l’alt nombre de comerços, però el curs es realitzarà tantes vegades com sigui necessari», fins a arribar a tots els interessats, va assegurar la secretària d’Estat de Comerç i Competitivitat, Neus Soriano. L’evolució dels cursos vinents, però, dependrà de les necessitats que els mateixos alumnes plantegin, com pot ser el comerç digital. «Hem d’anar evolucionant de la mateixa manera que evoluciona la societat», va dir Soriano, alhora que reconeixia que la manera de fer comerç ha canviat i que s’han d’afrontar nous reptes. 

 

Pràctica sense teoria

La responsable d’Opció Recursos Humans i encarregada d’impartir el curs, Isabel Marín, va desvelar que l’èxit del curs rau en la seva pràctica. No es tracta d’impartir lliçons teòriques, sinó que els participants «reflexionin sobre allò que fan a la botiga, què està bé i que el client valora i què és allò que no acabem de fer encaixar i com ho podem canviar». Les diferents experiències que entre ells comparteixen els ajuda a adonar-se d’aquests petits-grans detalls que al cap i a la fi reverteixen en «les emocions del client», l’element clau de la formació. «Com rebo al client» determinarà si aquest es queda a l’establiment o marxa, ja que si «el cervell emocional se sent bé, hi ha més possibilitats de comprar», va explicar la responsable.
Igualment ho pensa un dels alumnes, David Monsó, que assegura que la formació és «cada vegada més necessària». És conscient que els compradors es van tornant més exigents i els comerços tradicionals requereixen un «valor afegit» per diferenciar-se de les compres per internet. Monsó espera xopar-se bé de tot allò que el curs pugui oferir-li per després transmetre-ho a la resta de treballadors. 

Entre els alumnes hi ha membres de tota la jerarquia comercial: des de gerents i directius de grans marques fins a dependents de botigues petites, així com personal d’atenció al client des d’oficines.


Recuperació del sector

Amb tot, Executiu i professionals esperen que la formació aconsegueixi trobar les millors fórmules per satisfer els consumidors durant la seva experiència de compres, fent que aquests repeteixin, alhora que creixin les vendes i es generin nous llocs de treball. «El sector està millorant i la seva recuperació completa és qüestió de temps», va augurar Soriano. 
La formació és gratuïta pels comerciants, ja que la finança el Govern amb 4.000 euros.

PUBLICITAT
PUBLICITAT