PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

El Thyssen intercanviarà obres amb altres museus

Cervera considera una gran fita començar amb el Cape Ann Museum

Per Victoria Gómez Pérez

El director artístic del Thyssen, Carlos Cervera, i la presidenta de la Fundació Museand, Olga Gelabert.
El director artístic del Thyssen, Carlos Cervera, i la presidenta de la Fundació Museand, Olga Gelabert. | MARICEL BLANCH

La primera gran col·laboració internacional del Museu Carmen Thyssen Andorra serà amb el Cape Ann Museum de Massuchssetts, que l’any vinent rebrà una de les obres que actualment es troben a la pinacoteca del Principat. El seu director artístic i comissari de l’exposició d’enguany Alles et venues, Guillermo Cervera, no va voler desvetllar ahir de quina peça es tracta, però sí va considerar una gran fita iniciar la prestació artística amb «un dels museus més importants i antics» dels Estats Units. Per tal d’aconseguir el màxim d’intercanvis internacionals, Cervera va explicar que l’objectiu del museu és seguir aprofitant el seu potencial tecnològic, que fins ara ja li ha permès obtenir una nominació al premi European Museum of the Year, com un dels 40 museus més innovadors i diferencials d’Europa, i aparèixer en el top 20 dels museus a visitar aquest any pel diari britànic The Guardian. A més de la col·laboració amb Massachussets, el director artístic va anunciar que un dels quadres més importants de l’exposició d’enguany viatjarà properament al Museu Van Gogh d’Àmsterdam i va desitjar que «nosaltres també rebem obres convidades ben aviat». Les peces que es poden apreciar actualment al Museu Thyssen Andorra tenen un valor de 200 milions d’euros.

 

Futures mostres

La mostra per l’any vinent, tal com va assegurar el comissari, està molt avançada i ja es treballa per les del 2020 i 2021. «És important que se sàpiga que serà una producció pròpia (dissenyada exclusivament per a Andorra), el que implica una gran feina i requereix anys de preparació», va explicar Cervera. Malgrat que el museu encara necessita consolidar-se, el nebot de la baronessa es va mostrar satisfet amb els reptes assolits fins ara i va assegurar que el retorn per part d’altres museus del món és «molt positiu i això per a nosaltres és el més important».


Un museu a l’alça

Des que s’inaugurés l’any 2016, el Thyssen ha rebut quasi 30.000 visitants: 20.000 en l’exposició anterior i uns 8.000 en l’actual. Entre aquests últims, Cervera va voler destacar la presència de 700 escolars i, segons va dir, s’espera que al llarg de l’estiu hi passin uns 1.500 infants més en el marc dels Esports d’Estiu d’Escaldes-Engordany i d’Andorra la Vella. Per al comissari aquestes xifres són «prou bones i no podem esperar a arribar a massa més si volem seguir donant un servei de qualitat», ja que la filosofia del Museu és oferir més estona de l’habitual davant de cada obra i trencar la «línia recreativa» dels grans espais pictòrics. En aquest sentit, Cervera va posar en relleu les comoditats de les quals gaudeixen els visitants, ja que mai hi ha llargues cues i es poden «valorar les peces amb tranquil·litat» i sense aglomeracions, el que permet «un record del Museu més present». 

Després de l’èxit de la primera edició del GastroArt, una visita guiada per l’exposició que convidava a una posterior degustació d’infusions, aquesta nit el museu presenta una nova sessió amb un altre tast gastronòmic inspirat en l’obra del gran pintor francès Paul Gauguin. 


Col·laboració entre la cultura i el comerç

Els comerciants que d’ara endavant es vulguin marcar un punt diferencial en la seva aposta per la cultura, podran comptar amb l’adhesiu Entorn Thyssen al seu aparador. Es tracta d’un nou projecte nacional per crear sinergies entre el món de l’art i el comerç, impulsant ambdues facetes de manera conjunta arreu del país. Així ho va explicar ahir al matí Cervera en la presentació d’aquesta proposta innovadora que busca donar un valor afegit al museu i potenciar l’activitat comercial amb la marca Carmen Thyssen. La ministra de Cultura i presidenta de la Fundació Museand, Olga Gelabert, va afegir que la iniciativa pretén implicar a les set parròquies per fer arribar l’art a tots els ciutadans.

PUBLICITAT
PUBLICITAT