PUBLICITAT

Regulats els procediments per accedir a la xarxa d'atenció sanitària

  • Es tracta de reforçar tot el servei d'atenció primària com a porta d'entrada a l'oferta de salut
  • Hi haurà un circuit establert per ser atès, i així es facilitarà l'organització
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA


El decret de regulació del funcionament de l'organització en xarxa de l'atenció sanitària i sociosanitària, ha estat aprovat aquest dimecres pel Consell de Ministres. El portaveu del Govern, Bruno Bartolomé, ha avançat que es tracta de reforçar tot el servei d'atenció primària com a porta d'entrada al servei sanitari. Ha remarcat que la part més important del decret és aquesta organització en xarxa que facilitarà que el pacient segueixi un itinerari clínic que permeti posar-lo en el centre de la xarxa per atendre'l de manera integral.

Bartolomé no ha volgut donar detalls de quin serà l'itinerari a seguir a partir d'ara, perquè ha argumentat que ho farà la ministra de Sanitat, Benestar i Treball, Silvia Bonet, la setmana vinent. Ha precisat que primer s'ha d'informar, a partir d'aquesta setmana mateix, a tots els organismes que formen part d'aquesta xarxa, i que després ja es donaran més detalls del circuit que s'haurà de seguir en la sanitat.

Tot i així, sí que ha avançat que hi haurà un circuit establert per ser atès, i que així es facilitarà l'organització. A més, ha argumentat que aquest Decret arriba per l'aspiració, des de fa temps, del Departament de Salut de millorar i reforçar tot el servei d'atenció primària i concretar el marc de l'itinerari que ha de seguir el pacient. El portaveu del Govern ha afegit que es preveu poder desenvolupar accions específiques en problemàtiques de salut concretes com les cures pal·liatives, la gent gran, la diabetis, l'atenció domiciliària i l'atenció materno-infantil.

D'altra banda, al Consell de Ministres d'aquest dimecres s'ha permès modificar el punt del reglament de recaptació de la seguretat social que fa referència a la cotització per via electrònica. Els canvis en aquest punt permetran que només tinguin l'obligació de cotitzar electrònicament les empreses de més de sis treballadors, i així les de cinc o menys assalariats i els patrons domèstics podran continuar fent-ho pel sistema habitual, que és a través de carta

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT