Sant Julià de Lòria
Creix el grau d’insatisfacció pels serveis qvue ofereix Andorra Telecom
La parapública admet un període d’incidències que afirma que ja està resolt
El grau d’insatisfacció amb els serveis d’Andorra Telecom i de l’hospital va créixer durant el 2018 en 6,3 i 2,4 punts, respectivament, respecte al 2014, quan el CRES va dur a terme la darrera enquesta de valoració de la satisfacció amb els serveis públics. Malgrat que un 38,2% dels enquestats van expressar que estaven poc o gens contents amb l’atenció rebuda al servei de telecomunicacions, Josep Vilana, el director de relacions amb el client de la parapública, va insistir que «també s’ha de tenir en compte que un 57% de la població, més de la meitat, està molt o bastant satisfeta». Tot i així, va assumir els resultats de l’enquesta i va atribuir-ho sobretot a «la memòria de la gent».
«Just a finals del 2016 vam viure un període d’alta incidentalitat», va reconèixer Vilana. Des d’aleshores, però, Andorra Telecom ha intentat revertir la situació perquè era plenament conscient de les deficiències. Segons va explicar el mateix director de relacions amb el client, «durant el 2017 es va fer un gran esforç» i es van dur a terme diverses accions de cara a oferir un millor servei. «Aquest 2018 ja estem veient els resultats: al gener havíem reduït el percentatge d’incidentalitat en un 80%; ara estem rebent menys de 1.000 trucades al mes...», va exemplificar. «Ara bé, el canvi de percepció costa més», va considerar Vilana. Tot i que els indicadors de satisfacció d’Andorra Telecom són positius i –segons va avançar el mateix director– a l’abril ja van rebre una nota de 7,5 sobre 10, superior a la que s’havia registrat a principis d’any, la parapública té previst «continuar en la mateixa línia i seguir millorant l’atenció al client», va posar de manifest Vilana.
Descontentament amb l’hospital
Pel que fa als serveis del centre hospitalari, un 22,9% de la població va mostrar-se descontenta, una xifra que ascendeix fins al 28,1% quan es tracta de persones que hi han acudit en els últims 12 mesos. Els principals motius apuntats van ser el temps que van haver d’esperar fins que els atenguessin (64%), la professionalitat del personal (20%) , el tracte rebut per part del mateix (12,5%) i el temps que van tardar a resoldre gestions administratives (9%).