PUBLICITAT

El principal repte és la implicació de la part pública i de la privada

  • Benet diu que la natura i la cultura són atractius que estaven "abandonats"
  • Al desembre es presenta a Barcelona l''Andorra Convention Bureau'
PEPA GALLEGO
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Dos excursionistes a la Vall del Sorteny. Foto: ONA MORANTE

Els diferent agents que treballen per dissenyar el que han de ser les línies del futur d'un dels principals motors de l'economia andorrana, coincideixen en la necessària concurrència entre els poders públics i els privats perquè sigui un pilar important per als fonaments del turisme que es vol per al Principat. Així, es pretén que a més del Govern, siguin també els comuns els que s'impliquin en aquest projecte, conjuntament amb les associacions i empresaris. Altres denominadors comuns és el desenvolupament de polítiques per desestacionalitzar el turisme, com ho està fent ja Andorra Turisme, amb els clubs de producte.

Aquesta implicació del sector públic i del privat és el principal repte que s'ha marcat el ministre de Turisme i Comerç, Claude Benet. Des del ministeri s'està treballant per promoure la natura i la cultura com atractius turístics, "pel gran potencial que tenen i perquè estaven abandonades, a més de per omplir el buit que deixen l'esquí i les compres", va explicar Benet. El ministre va posar com exemple la senyalització de camins i rutes de diferents nivells que s'està portant a terme per promoure la natura. "Tenim un país amb unes característiques naturals que no s'han explotat al màxim i ho hem de fer", va manifestar Àlex Andrés, gerent d'Andorra Turisme. El romànic, la col.lecció de vehicles i l'edifici de Ràdio Andorra, van ser apuntats pel mateix ministre com les fites de la promoció cultura.

TURISME DE CONGRESOS
Andorra Turisme ja està posant en pràctica aquesta implicació amb el club del producte Andorra Convention Bureau, presentat ja a la sector privat i que es presentarà de forma pública en la fira EIBTM de la Indústria de Viatges de Negocis i Congressos, que se celebrarà en Barcelona al desembre. El sector privat, en aquest cas, serà qui durà a terme la comercialització del producte, mentre que el públic s'encarregarà del màrqueting.

A les regions veïnes aquesta implicació conjunta entre les administracions i els empresaris és una qüestió que ja la tenen assimilada. En canvi, tradicionalment a Andorra ha estat el Govern l'autor de les línies i polítiques del turisme. "Per aquest motiu es va crear Andorra Turisme, i ja s'està treballant per aconseguir-ho, però culturalment, sembla que encara no estem preparats", va explicar la Cònsol menor de Canillo, Mónica Bonell, com a representant dels comuns a Andorra Turisme. Des d'aquesta societat es busca també el protagonisme de les associacions. "En la situació de crisi actual, totes les parts s'han d'adonar que el treball conjunt és el que ha de ser el més gratificant", va explicar Andrés.

Aquest compromís entre la part pública i la privada és el "llaç que li falta al producte d'Andorra per fer-lo més atractiu", explica el director de Vallnord, Martí Rafel. Una atracció que ha d'anar dirigida, segons Rafel, a un client amb un determinat poder adquisitiu.

Una combinació, entre comuns, Govern, associacions i empresaris, que ha de ser "coherent", va explicar Bonell. La participació en campanyes del comerç per part de les corporacions no es pot conjugar, a l'entendre de la representant dels comuns, amb el decret de tancament dels diumenges a la tarda, segons va explicar Bonell.

CONTACTES AMB ELS PAÏSOS DE L'EST
Si el mercat d'hivern és el més consolidat, també s'ha de tenir en compte la pèrdua de clients que s'ha donat. Els 20 milions de retorn que ha tingut la inversió feta als mercats anglés i rus, segons va avançar EL PERIÒDIC D'ANDORRA, ha estat valorat positivament pels agents. Tot i això no es pot baixar la guàrdia i des del Govern s'han obert nous fronts, com els països de l'Est --Ucraïna, Polònia-- i Israel. Així ho va explicar el ministre de Turisme, que va avançar que ja s'han fet els primers contactes amb aquests països i que es preveu visitar-los properament per fer presentacions públiques d'Andorra com a destí turístic.

Pel que fa al mercat rus, Andres va valorar positivament la darrera participació d'Andorra en 16ena edició de la fira Leisure Segons el gerent d'Andorra Turisme es preveu que el proper hivern s'incrementi notòriament el número de visitants russos. El director de Grandvalira, José Blanco, va apuntar que és necessari reforçar el manteniment del mercat britànic i rus.

[email protected]



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT