PUBLICITAT

Andorra La Vella

El 86% dels turistes assistents a ‘Scalada Stelar’ fan nit al Principat

L’espectacle ha portat un benefici net de més de 20 milions d’euros

Per ESTEFANIA GRACIA

Un moment de l’espectacle ‘Scalada Stelar’ celebrat al Principat.
Un moment de l’espectacle ‘Scalada Stelar’ celebrat al Principat. | MARICEL BLANCH
El 86% dels turistes enquestats que van assistir a l’espectacle Scalda Stelar del Cirque du Soleil, celebrat durant el mes de juliol passat, van decidir dormir –com a mínim– una nit al Principat. Segons els ministre de Turisme, Francesc Camp, aquesta xifra demostra que l’arribada del circ a Andorra és ja «un esdeveniment consolidat» i que causa un gran impacte a tot el país a nivell de despeses per pernoctacions i d’altres activitats complementàries, com les compres o les activitats d’aventura. La mitjana d’estada dels turistes va ser de 2,33 nits i més del 40% ha dormit fora de les parròquies centrals, com Andorra la Vella i Escaldes-Engordany.
 
Camp va fer aquestes declaracions ahir durant el balanç anual dels espectacles del circ, on també va especificar que el percentatge de pernoctacions ha variat força des que el Principat va acollir la primera actuació del Cirque du Soleil, ara fa cinc anys. El 2013, el 22% dels turistes preguntats van assegurar que no van fer nit al país un cop va finalitzar l’actuació. 
 
Beneficis / D’altra banda, el ministre va remarcar que l’impacte econòmic net d’Scalada Stelar ha estat de més de 20 milions d’euros, gairebé un milió més que l’any passat. En concret, el total d’ingressos ha pujat un 16% i s’ha situat en els 959.000 euros, mentre que el cost net de l’esdeveniment ha estat de 2,5 milions d’euros, una xifra que és de les més baixes de les cinc edicions d’Scalada, segons va destacar el director de Producte i Nous Projectes d’Andorra Turisme, Enric Torres.
 
Tanmateix, Camp va assegurar que la despesa dels espectadors ha anat creixent de forma continuada al llarg de tots els anys, passant dels 7,2 milions d’euros el 2013 als 21,3 milions d’euros d’aquesta darrera edició. 
 
Valoració dels assistents / Al llarg del mes de juliol passat, un total de 107.409 persones van veure l’espectacle del circ durant les 22 sessions que es van programar. D’aquests, el 50,8% ja havia vist alguna actuació a Andorra en edicions anteriors. Tot i això, la nota mitja de valoració d’Scalada Sterlar va ser inferior a la dels darrers anys. I és que segons Torres, la valoració mitjana dels assistents enquestats per aquests últim espectacle va ser de 8,6 sobre 10, dues dècimes per sota de la valoració de l’any anterior. 
 
Aquesta petita davallada es deu sobretot a la valoració relacionada amb la decoració de l’escenari, i és que malgrat que els visitants van valorar positivament la seva distribució (que per primera vegada permetia veure l’espectacle des d’ambdós costats), la falta de decorats i elements escenogràfics van fer baixar la nota, sent a més els andorrans els més crítics. 
 
Canvi de format / Andorra fa cinc anys que acull espectacles d’Scalada i, segons Camp, és hora de canviar, perquè és una temàtica que ja està «esgotada» i que no aporta «espectadors nous». Per aquest motiu, Andorra Turisme està negociant un nou acord amb el Cirque du Soleil per establir un «canvi de format». En aquest sentit, Camp espera que en les properes setmanes ja es pugui tenir alguna cosa concreta sobre el proper espectacle, tot i que va avançar que seguirà estant sota la base de les acrobàcies de la companyia canadenca i que la principal diferència serà que ja no inclourà aspectes relacionats amb Andorra. 
 
L’acord que s’arribi a signar tindria una vigència de dos anys, amb la previsió que el futur Govern pugui prendre la decisió «de seguir o no amb aquesta fórmula», va matisar el ministre. 
PUBLICITAT
PUBLICITAT