PUBLICITAT

Excepció comercial amb la Vila Medieval de Sant Julià

  • Els comerços adherits a la Fira podran obrir aquest diumenge a la tarda
  • Bartolomé: "Ara el decret no és un error; farem valoracions quan finalitzi"
CLARA GARNICA
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Comerciants tanquen la seva botiga, el 30 de maig passat, al Pas. Foto: ORIOL LLAURADÓ

El portaveu del Govern, Bruno Bartolomé, va anunciar ahir l'acord pres durant la reunió setmanal del Consell de Ministres en relació als comerços adherits a la Vila Medieval de Sant Julià. L'esdeveniment se celebra aquest cap de setmana, i el diumenge coincideix amb una de les vuit tardes de tancament decretades pel Govern, però els establiments que participin a la Vila estaran exclosos de la normativa.

Bartolomé va explicar que l'excepció s'ha pres tenint en compte que es tracta "d'una fira de promoció turística i d'un esdeveniment excepcional". El portaveu de l'Executiu va explicar que van ser els propis establiments lauredians els que es van adreçar al Govern aquesta setmana per sol.licitar poder obrir diumenge a la tarda. El Govern va acceptar-ho, "com ja vam fer amb la fira Outlet d'Escaldes-Engordany", que va celebrar-se al maig.

Cal constatar que aquest proper cap de setmana coincideix amb el pont de la Mercè, patrona de Barcelona, motiu pel qual la FACA va sol.licitar que es revisés el decret a nivell nacional per a tots els comerços per aquest diumenge. La opció va ser refusada pel cap de Govern, Jaume Bartumeu, i pel ministre de Turisme, Claudi Benet. Ahir Bartolomé va reiterar aquest posicionament i va informar que qualsevol modificació al decret pel que fa als tres diumenges restants serà tractat a partir de l'octubre.

La voluntat, però, és arribar a un consens amb la FACA, sobretot a partir del recent canvi a la presidència, ara encapçalada per Susagne Venable. Bartolomé va parlar d'una "nova fase de diàleg" i de "bona predisposició entre les dues parts", cosa que no passava amb l'anterior junta.

[email protected]



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT