PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Una nova incidència deixa sense línia els clients de telefonia fixa

L’avaria ha afectat de forma «aleatòria» el servei mòbil i s’ha localitzat a la central de la Massana

Per E. G.

L’antiga oficina d’Andorra Telecom. .
L’antiga oficina d’Andorra Telecom. . | MARICEL BLANCH
El servei de telefonia fixa es va veure afectat novament ahir al matí després que dijous ja es registrés una avaria a la xarxa transportadora d’Andorra Telecom. 
 
Segons va informar la parapública, els primers problemes amb el servei es van produir poc abans de les vuit del matí. I malgrat que encara no se sap la causa exacta de la incidència, Andorra Telecom va puntualitzar que l’avaria es va produir degut a una degradació del servei que va «acabar afectant la telefonia residencial del país». Els serveis de telefonia fixa especifica d’empreses «no es van veure pertorbats» i hi va haver alguna afectació «aleatòria» en el servei de telefonia mòbil. 
 
Els fets / Les incidències (d’ahir i dijous) es van originar a la xarxa transportadora de telefonia fixa de la central d’Andorra Telecom ubicada a la Massana. En detectar el problema, la parapública va «vascular» dijous el trànsit del servei cap a la central de la Comella, «que actua com a back up». I en paral·lel, es va continuar treballant en la resolució de l’avaria ubicada a la xarxa de la Massana. Els treballs van finalitzar de matinada.
 
Monotorització / Fruit de la intervenció, es va mantenir la monotorització del sistema a la central de la Massana perquè llavors «funcionava tot correctament. Però a partir de primera hora del matí d’ahir, es va detectar un nou problema col·lateral que no era detectable fins que hi hagués una important incorporació d’usuaris a la xarxa», va destacar Andorra Telecom. 
Finalment, a les onze del matí d’ahir es va poder sol·lucionar la incidència. Tot i això, es mantindrà el servei a través de la central de la Comella fins que s’esbrini la causa específica de l’avaria.  
 
Usuaris afectats / Segons Andorra Telecom, no es pot saber el nombre exacte de clients afectats, «ja que la incidència es va produir a les vuit del matí i a aquella hora no hi ha un ús massiu del servei». Per aquest fet, la parapública no es planteja donar cap compensació als clients de la xarxa. 
PUBLICITAT
PUBLICITAT