PUBLICITAT

Andorra la Vella

El secretari per al finançament de l’ONU creu que Andorra pot ajudar a abolir la pobresa

Douste-Blazy insta a fer una aportació de les transaccions

Per MARISA DA COSTA

| MARICEL BLANCH
Aportant solidàriament una part dels moviments monetaris que es duen a terme al país, Andorra podria tenir un paper important en la lluita contra els milions de persones sumides en la pobresa. Així ho va assegurar el segon dels interventors en la 33ª Universitat d’Estiu, el secretari general adjunt per als finançaments innovadors per al desenvolupament de l’Organització de les Nacions Unides (ONU), Philippe Douste-Blazy, va suggerir ahir la possibilitat que Andorra contribueixi a la pobresa extrema tot aportant un petit percentatge de cada transacció financera.
 
El doctor va plantejar durant la primera jornada de la Universitat d’Estiu d’Andorra el problema que suposa la pobresa per al desenvolupament sostenible i la necessitat de lluitar contra aquesta amb el que denomina «finançaments innovadors», entre els quals destaca el creat per ell mateix, Unitaid. Aquesta estratègia pren una petita contribució de diners de les activitats globalitzades com ara el turisme, el telèfon mòbil, Internet, el petroli, el gas o el tabac per destinar-la a problemàtiques globals. La proposta, segons informa l’ANA, va començar agafant un euro per cada bitllet d’avió i destinar-lo a la lluita contra la sida, la tuberculosi i la malària, aconseguint «més de 3.000 milions de dòlars en deu anys». 
 
Metes de cara al 2030/ La primera de les contribucions a la Universitat d’Estiu va ser la de la secretària general adjunta per a la comunicació i la informació pública de l’ONU, Cristina Gallach, qui va fer un repàs pels 17 objectius de l’Agenda 2030 i les metes específiques per a cadascun, en total 169. Tots ells són qüestions de la vida quotidiana que van, segons va explicar l’experta, des de la política fins als aspectes relacionats amb la sanitat, l’educació, l’extrema pobresa, l’alimentació o la biodiversitat. 
PUBLICITAT
PUBLICITAT