PUBLICITAT

El ballet Biarritz tornarà al Principat amb 'Magifique, Txaikovski suites'

  • Malandain fusiona 'Trencanous', 'La bella dorment del bosc' i 'El llac dels cignes'
  • La formació ha fixat l'actuació al 29 de novembre, una data encara provisional
N. S.
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Un dels ballarins de la companyia Biarritz durant Magifique. Foto: BALLET BIARRITZ

El Ballet Biarritz tornarà a dansar a terres andorranes, aquesta vegada amb la producció Magifique. Segons van informar els responsables de comunicació de la companyia, la formació encara està en negociacions per actuar al Principat. Tot i això, les fonts de la companyia es van negar a revelar l'escenari, malgrat ja es tingui una data provisional: el 29 de novembre. Així, si les coses segueixen el seu curs, el respectable podrà admirar la producció que el director i coreògraf Thierry Malandain va estrenar a San Sebastià el desembre passat. El Trencanous, La bella dorment del bosc i El llac dels cignes són composicions que van unir el coreògraf Marius Petipa i el creador Piotr Ílitx Txaikovski. Malandain va decidir inspirar-s'hi per crear els passos de la seva última obra, amb la intenció de donar-ne la seva visió personal. Partint de l'estil neoclàssic al qual ja s'ha acostumat al públic del ballet, la companyia interpreta cada suite com si fos un petit resum de la partitura del creador rus, amb tocs que emulen l'ambient poètic dels originals sense seguir el mateix guió. Així, el ballarí principal --previsiblement Arnaud Mahouy-- peregrina per un món encantat i antiquat amb un experimentat guia --Frederik Deberdt-- que li mostra els en- ganys del seu entorn. L'escenografia és, com ja és habitual amb Malandain, austera. Barres d'assaig i cubs amb mirall permeten que els 17 ballarins que pugen dalt de l'escenari es converteixin en una multitud a ulls de l'espectador.

ANTECEDENTS Aquesta, però, no seria l'estrena de la formació. La primera trobada entre el públic del Principat i la companyia va ser el 19 de desembre del 2002, quan la Temporada de Música i Dansa va acollir les representacions de quatre coreografies que van permetre fer un tast del que amaga la marca Malandain. En aquella ocasió els ballarins van interpretar Bolero, de Maurice Ravel, La mort del cigne, de Saint-Saëns --treballs estrenats aquell mateix any-- Le spectre de la rose, de Carl-Maria Von Weber --una coreografia de la temporada anterior-- i Danses qu'on croise, de Johannes Brahms, creada el 1986. El respectable, però, que no es faci il.lusions, ja que, segons va assegurar el responsable de la Temporada, Josep Maria Escribano, Malandain no actuarà en el cicle de música i dansa.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT