PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Marcel Besolí reprèn el projecte per participar al Mundial

Competirà a mitjans del mes d’octubre al Ral·li Catalunya-Costa Daurada amb un Peugeot 208 R2

Per JOAN JOSEP BLASCO

Besolí, a la cabina del Mitsubishi, al Ral·li Vila de Bellpuig d’aquesta temporada.
Besolí, a la cabina del Mitsubishi, al Ral·li Vila de Bellpuig d’aquesta temporada. | Fotoesport
Any de canvis continus per a Marcel Besolí. Iniciava la temporada amb un projecte ambiciós per participar amb un Peugeot 208 R2 al Campionat de Catalunya i estrenar-se al Mundial en el Ral·li Catalunya-Costa Daurada, a més de prendre part en alguna prova del calendari de França. Però problemes pressupostaris el van deixar sense possibilitats de participar-hi. Ara torna a sorgir-li l’oportunitat.
 
El rendiment que va mostrar al Volant RACC el 2015 el va portar a poder tancar el programa amb GC Motorsport, amb el vehicle de la marca francesa que li havia de permetre donar un pas endavant. Però no poder tancar finalment el pressupost va provocar que no pogués competir, quedant-se sense participar al Català, el Mundial, i al Rally du Var, del Campionat de França. Tot i així finalment va aconseguir no quedar-se en blanc i seguir competint, fent-ho amb un Mitsubishi Evo IX 4x4, preparat per PCR Sport, amb el que va participar al Ral·li Vila de Bellpuig, puntuable per a la Copa de Catalunya de ral·lis de terra, on va concloure a la cinquena posició. Després havia de prendre part al d’Àger, però la prova es va suspendre.
 
Ara li arriba l’oportunitat de reprendre el projecte amb el que treballava per a la temporada, amb la confirmació d’un dels patrocinadors. El pressupost el té quasi tancat. Amb el Peugeot 208 R2 participarà en un ral·li de terra i un altre d’asfalt, pensant en la preparació pel del Mundial, que combina les dues superfícies. «A principi de temporada em vaig quedar sense res. Va ser un pal, però finalment em va sortir poder córrer amb el Mitsubishi i ara torno a tenir la possibilitat de debutar al Mundial», exposa Besolí, admetent que aquest any ha viscut una autèntica muntanya russa: «En un moment ho veia tot de color de rosa, i en un altre tot negre. Ara tot torna a estar clar».
 
La primera prova amb el Peugeot serà al Ral·li Ciutat de Cervera, que forma part del Campionat d’Espanya, el 2 i 3 de setembre. «Servirà per agafar bon ritme sobre terra», indica el pilot andorrà, que en asfalt ho farà al de Valls. Amb el Mitsubishi competirà al de Torrefeta. Tot ha de servir per agafar experiència per la prova catalana del Mundial, on farà el seu debut al Campionat del Món. Serà del 13 al 16 d’octubre. «És un repte que em fa il·lusió i em dóna respecte a la vegada. Són quatre dies de competició, és molt llarg, perquè jo no he passat de córrer més de dos dies seguits en un ral·li. La prioritat és acabar i intentar fer-ho el més amunt possible». 
 
Després del Volant RACC Besolí va participar a les GSeries i aquesta campanya ho estava fent amb el Mitusibshi, un cop que va quedar en no res el programa amb el Peugeot. La intenció era no quedar-se aturat i seguir corrent, fos quin fos el campionat i la superfície. «Sempre ens hem mantingut actius. El més important per a un pilot de carreres és no parar mai. Cada any competir, sigui en l’especialitat que sigui, perquè continuar competint et permet estar dins aquest món i quan surt una oportunitat com aquesta poder aprofitar-la». Tota aquesta experiència la vol aprofitar de cara al 2017, any en què encara «està tot encara en l’aire. Un cop finalitzem el Mundial ja veurem i valorarem que podem fer».
PUBLICITAT
PUBLICITAT