PUBLICITAT

Encamp

Gas a fons i tots contra tots: només quedarà un

Un ‘Crash Car’ amb menys participació continua sent una atracció encampadana

Per El Periòdic

Un dels pilots que participava ahir al ‘Crash Car’, abans de sortir direcció Grau Roig.
Un dels pilots que participava ahir al ‘Crash Car’, abans de sortir direcció Grau Roig. | Maricel Blanch
La Festa Major d’Encamp va viure ahir la tradicional ‘Crash Car’ amb un centenar de persones. Tot i que aquest any el nombre de participants s’ha reduït notablement i només s’ha comptat amb una vintena de vehicles, l’esbojarrada cursa de resistència ha estat espectacular com sempre.
 
Els pilots van sortir en caravana des del Prat Gran d’Encamp per arribar fins a Grau Roig. L’objectiu era fer les delícies, amb topades, girs i acceleracions sense mesura, de tots els espectadors que van presenciar la prova. Al final, només podia quedar un vehicle, i en aquesta edició el cotxe que va ‘sobreviure’ a totes les topades va ser el pilotat per dos conductors que s’estrenaven en la prova, en Jorge Castro i l’Adrià López. 
 
Després de rebre el pernil i la copa que els acreditava com a guanyadors de l’edició d’aquest any, ambdós van reconèixer que l’únic secret per vèncer és «posar-li ganes, bogeria i mantenir el pedal del gas tota l’estona a fons». Per la seva banda, el membre de la comissió de Festes d’Encamp, Tiago da Silva, va detallar que la ‘Crash Car’ ja és un acte consolidat que atreu «un volum important de públic espanyol i francès», però també va lamentar que amb la nova llei de desballestament, que obliga a desballestar els vehicles que ja no estan en circulació, «tot es fa una mica més difícil».
 
Després de dues tandes en què es van dividir els participants atenent la mida del vehicle, va arribar el moment més esperat: la ronda final en què tots els cotxes que van superar la ronda a les tandes prèvies s’enfrontaven dins el mateix recorregut en una prova de tots contra tots. 
Al final, el vehicle més resistent, que va suportar topades de tot tipus, va ser el de Castro i López, que van fer bona la seva tàctica de mantenir el cotxe sempre a fons de gas. Per la seva banda, Tiago da Silva, va celebrar que «cada cop es constata de forma més clar com moltes persones vénen des d’Espanya i França únicament per veure la ‘Crash Car», però també va lamentar que la davallada de participants ha estat propiciada en gran mesura per la nova Llei de desballestament. 
 
Quant a la perillositat que suposen aquest tipus de proves, da Silva va remarcar la seguretat existeix, esgrimint que «fa 10 anys que hi participo i mai m’ha passat res» i va afegir que «no val impactar amb altres vehicles de front, el cinturó ha de funcionar perfectament en tots els vehicles i tots els pilots han de portar casc». El ‘Crash Car’ és una tradició encampadana que és ja una cita central de la Festa Major del poble. Perquè és espectacular i fa vibrar el públic.
PUBLICITAT
PUBLICITAT