PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Escapar d’una allau en una hora

Amb l’enginy i la intuïció els jugadors han de resoldre un seguit de pistes per sortir victoriosos

Per estefania gracia

Sala del local Claustrophobia Andorra d’on els participants han d’escapar.
Sala del local Claustrophobia Andorra d’on els participants han d’escapar. | Maricel Blanch
De viatge per les muntanyes d’Andorra us veieu embolicats en una tempesta de neu terrible. Quan ja gairebé heu perdut l’esperança de salvar-vos, en la llunyania veieu una cabana abandonada. Sense dubtar-ho, entreu per salvar-vos de la tempesta. Però just quan tanqueu la porta, una allau cau sobre l’habitatge i aquest queda totalment sepultat. 
No podreu sobreviure dins, ja que només queda gasolina al generador per a una hora més. Heu de reparar l’antiga ràdio i demanar ajuda a l’equip de rescat... Però llavors és quan comenceu a comprendre que alguna cosa estranya passa en aquesta cabana...
 
Claustrophobia dóna l’oportunitat de viure aquesta experiència en un entorn més que real que t’introdueix veritablement en la història. Es tracta d’una nova modalitat de joc, l’escape room, que cada cop està tenint més èxit i que aconsegueix traspassar la ficció fent que els participants puguin experimentar amb el seu propi cos i ment la història que s’està desenvolupant.  
El propietari de Claustrophobia Andorra, Alexey Krutilin, destaca que l’essència de l’escape room és que els jugadors «estan tancats en una habitació, i amb una sèrie d’enigmes que hi ha per tota l’estància, han d’aconseguir sortir de l’habitació resolent les pistes en un cert temps, en el nostre cas, en una hora». Krutilin també puntualitza que un dels punts forts d’aquesta modalitat és que «en el nostre cas, l’estància on es juga és totalment interactiva i la decoració molt realista». 
 
En el cas de Claustrophobia Andorra, la història està feta i ambientada en el Principat. Les instal·lacions estan pensades per a un mínim de dos jugadors i un màxim de quatre, tot i que com matisa Krutili, «quan més persones participen, més fàcil és sortir a temps de l’habitació, ja que quatre ments pensen més que dos». Tot i això, el propietari destaca que gairebé tots els participants finalitzen el joc amb èxit. «A hores d’ara em fet gairebé 100 jocs i només un equip no ha estat capaç de superar els enigmes en una hora. De totes maneres, encara que no s’acabi el joc, quan finalitza el temps la porta de l’habitació s’obre, de manera que cap equip es pot quedar atrapat». 
 
En el joc hi poden participar nens a partir de vuit anys –sempre i quan vagin acompanyats pels pares– i a partir dels 14 anys ja poden jugar  sols. Amb tot, Krutilin assegura que  amb el joc es tracta de passar una bona estona i sobretot de tenir comunicació amb l’equip, «ja que no es pot jugar de forma separada, per sortir de l’habitació cal que hi hagi col·laboració entre els diferents participants». 
 
A més, de cara al setembre, Krutilin espera que Claustrophobia Andorra pugui incloure més temàtiques d’escape room. Estem preparant més sales per fer un nou joc. Aquest serà per a grups més nombrosos, de quatre a vuit jugadors, i girarà entorn al cinema. 
 
El propietari creu que és important donar noves temàtiques i anar modernitzant els jocs ja existents, «perquè en certa manera, l’‘escape room’ és com una pel·lícula, quan l’has vist un cop ja et saps la història, per tant, ja saps com s’anirà desenvolupant». 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT