PUBLICITAT

Andorra la Vella

Andorra la Vella inicia el canvi de vehicles per a una flota verda

Els propers anys, el comú vol renovar el 5% dels seus automòbils seguint criteris medi ambientals

Per marisa da costa

La crítica situació medi ambiental ha endinsat el món en una carrera vers la sostenibilitat però fent especial esforç en aturar les emissions de CO2 que es deriven dels automòbils, principal font de les contaminacions. Andorra la Vella ha donat el tret de sortida en aquesta cursa tot adquirint el seu primer automòbil 100% elèctric, al que seguiran en els propers anys altres vehicles adequats també a «criteris medi ambientals» per assolir, en els propers tres o quatre anys, una flota dotada d’entre el 4 i el 6% d’aparells d’emissions menys nocives. Així ho va anunciar el matí d’ahir el conseller de Medi Ambient i Innovació de la capital, David Astrié, en el transcurs de presentació del nou model verd i el primer d’aquestes característiques que s’incorpora en una corporació comunal.
 
El responsable d’Innovació va reconèixer ahir la necessitat de renovar un parc mòbil «bastant obsolet». Conseqüentment i de forma progressiva, la voluntat de la parròquia és canviar «en els propers tres o quatre anys» aquesta condició fins a dotar-se d’un equipament en què «un 4, 5 o 6%» segueixin paràmetres medi ambientals. L’automòbil presentat ahir ha estat comprat «perquè pensem que donarà servei durant molts anys». El cost per a la corporació ha estat de 26.000 euros. 
 
Comoditat per a desplaçar-se/ La nova maquinària del comú va ser presentada davant la premsa i sota l’observació de padrins de la parròquia, que van ser els primers en conèixer el «vehicle industrial» destinat al departament de Medi Ambient. Més concretament, la nova furgoneta estarà al servei dels jardiners, a qui s’ha volgut dotar d’un mitjà de transport amb capacitat per a suportar «fins a 500 quilos». Les seves reduïdes dimensions permetran als tècnics moure’s amb comoditat per carrers estrets com són els del casc antic o bé Travessar el Parc Central sense entrebancs. A més, la capacitat d’autonomia del vehicle és de 100 quilòmetres i el seu punt de càrrega està situat a la seva mateixa plaça d’estacionament. 
 
L’actuació de la capital respon, tal com va recordar Astrié, a la voluntat d’acatar l’acord assumit el passat desembre amb el Govern. Així, es va endavant de cara a la fita marcada per l’Executiu i consistent en situar Andorra en el top tres de països amb el parc mòbil més sostenible del món. Tal com va referenciar ahir Astrié, «les dimensions i característiques» del país ho permeten. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT