PUBLICITAT

ANDORRA LA VELLA

Andorra la Vella atorga en sis mesos set subvencions a joves

Fins a dia d’avui el comú ha invertit més de 50.000 euros en ajudes que han beneficiat 140 negocis

Per EL PERIÒDIC

El cònsol menor de la capital, Marc Pons, amb la conferenciant d’ahir a la Llacuna, Neus Arqués.
El cònsol menor de la capital, Marc Pons, amb la conferenciant d’ahir a la Llacuna, Neus Arqués. | ANA/B.N.
Després de subvencionar 20 projectes impulsats per joves emprenedors durant l’any 2015, per un import total de 7.600 euros, el cònsol menor d’Andorra la Vella, Marc Pons, va detallar ahir durant la celebració de la 2a Trobada de joves emprenedors que en els darrers sis mesos ja s’han atorgat set subvencions i s’han impulsat tres negocis nous.

Així, Pons va explicar que el projecte de subvencions, iniciat l’any 2009, «manté la seva continuïtat» i en aquest sentit ha recalcat que fins a la data ja s’han atorgat més de 50.000 euros en ajudes, gràcies a les quals uns 140 negocis s’han vist beneficiats. Pel que a la conferència ‘Si no et veuen, no et compren: com fer visible el teu propòsit i la teva empresa’ que s’ha organitzat en el marc de la trobada, la ponent, Neus Arqués, va recalcar que Andorra és un bon país per emprendre, ja que tal com ha indicat, «en tractar-se d’un país petit és molt més fàcil saber on està el teu públic objectiu».

Fins a set noves subvencions per a joves emprenedors ha atorgat el Comú d’Andorra la Vella en els darrers sis mesos. Així ho va confirmar el cònsol menor de la parròquia, Marc Pons, durant la celebració de la 2a Trobada de joves emprenedors, que va tenir lloc ahir a la tarda al Centre Cultural la Llacuna. Així, Pons va celebrar que el projecte de subvencions per a joves emprenedors, iniciat l’any 2009 i que compta amb un pressupost anual que ronda els 10.000 euros, «manté la seva continuïtat i creixement» i en aquest sentit ha precisat que «fins a la data ja s’han atorgat més de 50.000 euros en ajudes, gràcies a les quals uns 140 negocis s’han vist beneficiats».

A banda de les subvencions que provenen dels fons comunals, Pons va recordar que amb les ajudes del Govern i les rebaixes en el percentatge de cotització que ofereix la CASS, sorgeix un escenari en què «la suma de tot fa que sigui més atractiu emprendre».

Xerrada / Pel que fa a la xerrada organitzada en el marc de la 2a Trobada de joves emprenedors, ‘Si no et veuen, no et compren: com fer visible el teu propòsit i la teva empresa’, a càrrec de l’escriptora i analista digital, Neus Arqués, tots els assistents van poder conèixer de primera mà, a través d’una primera part teòrica i una segona amb quatre experiències personals d’emprenedors, quines accions es poden efectuar per fer més visible un negoci. Així, Arqués va explicar que «la visibilitat és l’argument fonamental perquè una empresa tiri endavant» i en aquest sentit va indicar que «només pots ser visible si tens ben identificat el teu públic objectiu».

En relació això, va assegurar que un país petit és bo per emprendre, ja que «és molt més fàcil saber on estan els teus clients potencials». A més, va destacat que el fet que els clients no siguin andorrans «no és cap impediment perquè Andorra està molt ben connectat amb l’exterior».

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT