PUBLICITAT

Andorra La Vella

El Govern defensa la netedat del concurs de l’estació

El ministre Jordi Torres nega cap «prepotència»

Per EL PERIÒDIC

Torres i Alcobé parlen abans d’una sessió al Consell General.
Torres i Alcobé parlen abans d’una sessió al Consell General. | TONY LARA
El ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, es va mostrar sorprès ahir per les crítiques que ha adreçat el Col·legi d’Arquitectes (COAA) cap al projecte de l’estació d’autobusos i va assegurar que s’ha actuat «correctament, obertament i amb tota transparència». Torres va defensar que no s’ha fet un concurs d’idees perquè «no es començava de zero» sinó que era «una segona fase d’un mateix projecte», iniciat amb la construcció dels vials del Prat del Rull. Així, s’ha procedit d’aquesta manera per una qüestió d’agilitat, segons ha afirmat, perquè en cas contrari «haguéssim hagut de parar l’obra dels vials i segurament no ho tindríem a finals d’aquest any, sinó a finals del vinent». 
 
El ministre va remarcar que no tots els arquitectes estan d’acord amb la manifestació dels representants del col·legi, i va apuntar que «potser la nova junta es vol penjar més medalles de les que els corresponen». Jordi Torres va assegurar en declaracions a l’Agència ANA que no fa massa temps que van mantenir una reunió i que fins i tot es va parlar de tirar endavant un conveni de col·laboració per a futurs concursos d’idees i licitacions d’obres. Per tant, nega cap «prepotència» per part del Govern, i va explicar que es va optar per fer una segona fase del mateix projecte –el vial del Prat del Rull– perquè «els enginyers tenen també la competència de fer instal·lacions de transports» i per tal que la infraestructura pogués estar enllestida el més aviat possible. 
 
Per aquest motiu, es va optar per no fer un concurs d’idees, ja que quan va sorgir la possibilitat de fer l’estació en aquest lloc, el vial ja s’estava construint. Es va optar per no acabar-lo i aprofitar el mateix vial per fer les andanes, els pilars i la cobertura del riu. Precisament en aquest últim fet, Torres va dir ahir que com que és un projecte d’interès nacional, «per això podem cobrir una part del riu, tal com s’ha pogut fer per exemple a la plaça de la Rotonda». 
 
Intent per ser «àgils» / A més, el titular d’Ordenament Territorial va dir que seguint aquest procés també hi ha hagut un estalvi econòmic, però que sobretot s’ha procedit així per agilitzar les obres i que l’estació pugui ser una realitat a finals d’any. «Hem intentat ser àgils perquè ja és hora de fer projectes i tirar les coses endavant», i va assegurar que quan un projecte parteix de zero, com podrà ser l’heliport nacional, sí que es farà un concurs d’idees.
 
A més, el ministre va defensar que el projecte compleix tots els aspectes en matèria mediamiental, s’ha parlat amb el sector de transports per atendre les seves demandes, s’ha fet una presentació pública del disseny i s’han afegit plaques fotovoltaiques responent a la política energètica que impulsa el Govern. 
 
Lamenta les crítiques / Pel que fa a les crítiques per part dels arquitectes, el ministre lamenta que s’ho hagin pres d’aquesta manera, i que «si han d’emprendre algun tipus d’acció legal, que facin el que creguin convenient per defensar els seus drets». 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT