PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Vendes online que acaben en xats indecents

La pàgina de paròdia ‘Wallapuffs’ recull els tripijocs de la xarxa i fa viral publicacions amb humor, converses desmesurades i imatges cridaneres

Per ESTEFANIA GRACIA

Captura de pantalla del portal ‘Wallapuffs’.
Captura de pantalla del portal ‘Wallapuffs’. | EL PERIÒDIC
Tres emprenedors propers al Principat han endegat una plataforma online que recull les estafes i les vendes més descabellades del famós portal web Wallapop. Sota xats indecents, ofertes d’objectes que surten de la quotidianitat comercial o fotografies cridaneres, la pàgina de paròdia Wallapuffs recull els tripijocs que diversos usuaris han anat penjant al portal web de venda.

Una idea que, segons un dels seus impulsors, Emilio Narváez, va sorgir «per fer una mica de foto-denúncia del que anava sortint a Wallapop; vendes que resulten ser estafes, converses on –tot i començar amb una venda– s’acaba proposant altres coses que no tenen res a veure amb el producte que s’està anunciant, comercialització de drogues o imatges amb noies lleugeres de roba». Wallapuffs intenta recollir aquests i altres fraus que desperten la curiositat de la majoria d’internautes. I és que Narváez destaca que la pàgina rep entre 3.000 i 5.000 visites al dia, «sent el mes passat el que més entrades va registrar , superant les 120.000». D’aquestes, el 90% provenen d’Espanya, i la resta es reparteix entre els països propers i Andorra.

Wallapuffs es composa de diverses seccions: busco/ofereixo treball, wallapuffs estrella, eròtic-festiu, frikis, puntades a la RAE, cinquenes rebaixes, estafes, tripijocs, bizarro i xats privats. D’aquestes, la que més visites aconsegueix és la de xats, «a la gent li agrada veure les converses d’altres persones, tot i que també és cert que quan posem alguna imatge on surt una dona amb poca roba es disparen les visites».

Un portal viral

Narváez matisa que la pàgina Wallapuffs –que fa cinc mesos que esta en funcionament– «s’ha convertit en viral, actualment tenim uns 68.000 seguidors a facebook i gairebé 6.000 a twitter». A més, «al principi buscàvem nosaltres mateixos el material, ara tenim llista d’espera per posar publicacions, la gent ens envia constantment suggeriments o captures de pantalla per què les posem en la pàgina web, rebem uns 100 missatges al dia». Tot i això, « tenim un repte personal, igualar a Wallapop en seguidors i arribar a fer alguna col·laboració directa amb ells, perquè no som competència, nosaltres no venem, fem una neteja de la seva pàgina, trèiem les publicacions discordants i els draps bruts amb un to humorístic».

Retirada de publicacions

«Hem hagut de retirar alguna publicació perquè ens ho ha demanat la persona implicada», confirma Narváez. Però en termes legals, Wallapuffs pot pujar imatges i comentaris a la web si aquests han estat penjats abans de forma pública. «Utilitzem publicacions que la gent ja ha posat a la xarxa amb anterioritat, per tant, estan a lliures a Internet i les podem agafar». El mateix passa amb els xat, «hi estan implicades dues parts, i si una d’elles vol fer pública la conversa, nosaltres ho podem agafar, mai entrem en la intimitat, sempre publiquem converses que algú ens ha facilitat».

L’objectiu principal dels tres emprenedors és fer créixer Wallapuff i arribar a fer-ne de la pàgina un portal encara més reconegut, ampliant publicacions i vestint cada cop més el web. Tot i això, els integrants ja estan treballant en una segona plataforma que faci paròdia dels anuncis i les publicacions de Vibbo, un altre portal de venda de segona mà que s’erigeix en competència de Wallapop.

La proposta encara està en fase d’elaboració, doncs tot i que es disposa de pàgina web, aquesta encara està sense continguts. Malgrat que el seu facebook cada dia va en augment i ja s’ha superat dels 3.000 seguidors. 
PUBLICITAT
PUBLICITAT