PUBLICITAT

Andorra la Vella

Andorra esdevé en punt de trobada de 160 ‘bloggers’

El ‘Travel bloggers meeting’ és una reunió informal d’especialistes viatgers que comparteixen les seves vivències

Per Iván Álvarez

Ricardo Ramírez i Maria Victoria Rodríguez, organitzadors de la ‘Travel bloggers meeting, i Noemí Pedra, durant la presentació de la trobada, ahir.
Ricardo Ramírez i Maria Victoria Rodríguez, organitzadors de la ‘Travel bloggers meeting, i Noemí Pedra, durant la presentació de la trobada, ahir. | ANA/B.N
El Travel bloggers meeting és una trobada informal, amb set anys de recorregut, i que reuneix a diversos aficionats a viatjar i a plasmar en el seu blog personal les seves experiències i vivències. Aquests aficionats provenen d’Espanya, Sudamèrica i Europa i els propers 20, 21 i 22 de maig es donaran cita a Andorra.
Un total de 160 bloggers –un 43% procedents de Catalunya, representació de totes les províncies espanyoles, un 5% internacionals i dos andorrans– compartiran durant aquests dies la seva passió pels viatges. Responen a un «perfil molt heterogeni», tal i com va explicar María Victoria Rodríguez, una de les organitzadores de la trobada. «Tenim bloggers que van dels 12 al 65 anys i d’ambdós sexes», i va afegir que hi haurà «bloggers que tracten temesde luxe, motxileros, familiars o lifestyle». 
A l’hora d’escollir quins blogs que ofereixen la seva candidatura acabaran assistint a la cita, l’organitzadora va comentar que «parlem d’una trobada professional. Ens agrada que siguin blogs que tinguin vida i aquest és un dels requisits indispensables». En aquest sentit va indicar es buscaven «blogs personals de viatges», que tinguessin una activitat regular i «amb un mínim de sis mesos de vida». Rodríguez va explicar que a quan algú es planteja organitzar un viatge, aquest perfil de blogger «som persones consultades i les nostres aportacions són tingudes en compte, perquè els que transmetem és la nostra experiència personal». També va destacar que aquestes bitàcoles són un punt de referència pels viatgers que necessiten opinions i fonts d’informació per escollir un destí concret.
«No es tracta d’un congrés a l’us, el to de la trobada és distès i no és més que una reunió de gent que comparteix interessos comuns», va culminar l’organitzadora a l’hora de definir el TBM.
 
Les tres fases de la cita/ El TBM «és una gran convivència» que s’estén en tres dies i es divideix en tres fases. El divendres 20 serà el moment per realitzar les activitats escollides, com ara el fotowalk per Ordino, una visita a la Casa de la Vall, a Caldea i a Naturlàndia.  A més, després de la inauguració oficial de la trobada al Centre de Congressos, es podrà gaudir d’una visita teatralitzada pel centre històric d’Andorra la Vella. Aquest primer dia està destinat a aquells bloggers que decideixi arribar abans, ja que són disssabte i diumenge les jornades fortes del TBM. El dia 21 hi haurà una jornada de treball dels bloggers participants amb tallers, conferències i intercanvies d’experiències al Centre de Congressos i diumenge hi ha preparades una vintena d’activitats diferents, com una ruta en Segway, activitats a Vallnord, un viatge al Romànic o una excursió nocturna a la muntanya, entre d’altres.
 
Els origens del TBM/ Una trobada a Sevilla, l’any 2009, va esdevenir en el germen del primer TMB i el punt de partida d’una experiència enriquidora. Llavors, només 15 bloggers van compartir aquells dies i el creixement de la cita ha estat, realment, exponencial, fins arribar als 160 que es reuniran a Andorra. El 2010 Madrid va acollir a 18 persones i Sevilla a 44. L’any 2011, el TMB es va celebrar a Barcelona (70) i Màlaga (90), el 2012, la Sierra de Gredos va abraçar a 110 bloggers, 144 a Tarragona el 2013, 150 viatgers van trobar-se a Gijón el 2014 i, finalment, la darrera cita es va viure a Plasència (Badajoz) amb 155 persones.
Rodríguez va explicar que l’acotació a 160 participants respon a la «progressió geomètrica que ha experimentat les trobades del TMB des del seu naixement». «Nosaltres movem un aforament limitat», va explicar, perquè «es tracta d’una trobada experiencial i és complicat gestionar molta més gent on cadascú pot elaborar la seva agenda personalitzada d’activitats». En aquest sentit, l’organitzadora va comentar que els 160 bloggers «no faran tots el mateix»i que cadascú, depenent dels seus interessos i la seva audiència, farà un tipus d’activitats o unes altres –cultural, gastronòmica, turisme actiu, de benestar o familiar–. D’aquesta manera, cada grup, format per una forquilla d’entre 10 i 15 persones, poden tenir una visió de diferents activitats. «160 bloggers i 160 visions distintes del país, perquè mentre un està fent senderisme, un altre estarà en un spa i un altre llençant-se per una tirolina», va exposar Rodríguez.
Per part seva, la directora de màrqueting i comunicació d’Andorra Telecom, Noemí Pedra, va exposar que l’organització del TMB suposa un impuls per les xarxes socials d’Andorra Turisme i consolida el posicionament online de la destinació. A més, va assegurar, que l’aportació econòmica que han hagut de fer «és mínima, d’uns 10.000 euros» i espera que «amb un retorn molt ampli» . A més, també va aclarir que es compta amb el suport dels comuns i de les diferents empreses. «La clau és que els visitants gaudeixin de la seva estada a Andorra i que visquin l’experiència amb total comoditat», va cloure Pedra.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT