PUBLICITAT

SANT JULIÀ DE LÒRIA

Sant Julià es prepara per si ha d’actuar en contra de l’heliport

El comú encarrega estudis jurídics a urbanisme i obres

Per E. J. M.

Primera sessió de comú de l’any a Sant Julià de Lòria.
Primera sessió de comú de l’any a Sant Julià de Lòria. | TONY LARA
En previsió de la possibilitat que un particular ofereixi un terreny per construir l’heliport nacional a la parròquia, el Comú de Sant Julià de Lòria ha posat fil a l’agulla i ha encarregat a la comissió d’urbanisme i obres que realitzi amb urgència els estudis jurídics pertinents per si ha d’actuar. El cònsol lauredià, Josep Vila, va argumentar que el comú no té competències en navegació aèria, però sí en urbanisme i, per tant, vol estar preparat per si es proposa que l’heliport es faci en una zona que pugui molestar la ciutadania.

Vila ho va explicar ahir durant la sessió de consell de comú en resposta a una interpel·lació escrita del cap de l’oposició, Joan Albert Farré. El representant d’UL-Ld’A va exposar que és «un tema que preocupa la ciutadania, tenim constància que un grup de veïns ha visitat el cònsol per obtenir-ne més informació». Farré va advertir que «una infraestructura d’aquest tipus, si realment l’ha d’acollir la parròquia de Sant Julià, en tot cas ha de ser en un terreny com el de la Borda Vidal, on no es molesta cap veí ni es provoca cap sobrevol sobre la població». El conseller va insistir que té «dubtes» que Sant Julià sigui «el millor lloc per acollir l’heliport», però si s’hi fa «ha d’anar als terrenys més idonis» perquè no afecti «la tranquil·litat» dels habitants de la parròquia. A més, va reiterar que els terrenys de la Borda Vidal són els més adequats i ja disposen dels estudis escaients.

Vila va puntualitzar que cal aclarir on podria construir-se un heliport a la parròquia i, per això, s’han encarregat els estudis jurídics. Amb tot, el cònsol va puntualitzar que «no estem en contra dels nous sistemes de transport, però sí que estem al costat de la ciutadania perquè no els provoqui unes molèsties excessives i puguin viure amb tranquil·litat, sense sorolls». Vila va indicar que «ha donat pressa al departament d’urbanisme» i que vol els informes per «abans-d’ahir». A més, va avançar que, «si fos el cas», se celebrarà un consell de comú extraordinari dedicat a l’heliport.

El cònsol va concloure que és «una preocupació compartida amb l’oposició, i un afany de buscar solucions», i que «l’interès és protegir els lauredians perquè puguin estar tranquils a casa seva i no se’ls hi munti un heliport al costat». Amb tot, Vila va tornar a exclamar que «no estem en contra del progrés, i si hi ha uns sistemes de transport novedosos ens hi hem d’adaptar en la mesura que ens permet la llei de competències».

SÒL, COMPTES I CAMPRABASSA / D’altra banda, l’oposició va preguntar sobre el projecte de llei de modificació de la llei del sòl que prepara el Govern perquè tingui la facultat de declarar d’interès nacional alguns terrenys comunals per ubicar-hi infraestructures nacionals. Farré va recordar que cal evitar «un possible abús del terreny comunal per part del Govern». Per la seva part, Vila va dir que encara s’ha de llegir l’avantprojecte de llei.

Finalment, Farré va lamentar que encara no s’hagi presentat el tancament de comptes de l’exercici 2015, ni tampoc el pressupost. Vila va respondre que en els últims 12 anys «no s’han presentat mai els comptes abans del maig». Quant al pressupost, el cònsol va admetre que hi ha retard perquè ve consolidat amb el de Camprabassa, i s’ha de fer a quatre anys vista, i «hi ha d’haver una coherència financera entre el pressupost del comú i el de Camprabassa, que fins ara ens venia costant dos milions d’euros cada any».

El cònsol també va comentar que «el que ens agradaria és un Consell [d’administració] i una direcció més tècnica, i no barrejar la política amb aquesta empresa perquè sinó l’únic que aconseguirem és perdre més cèntims des que ja perdem, que Déu n’hi do». El balanç de temporada de Camprabassa és positiu, però el cònsol insisteix que cal «augmentar les vendes i reduir les despeses», pel que s’ha encarregat una auditoria de gestió per definir com gestionar d’una forma més eficaç perquè cap accionista de la societat perdi diners.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT