PUBLICITAT

La Vuelta i el cicloturisme es consoliden com a cita anual

  • El director de la cursa assegura que la carrera tornarà "i no descarto que siguin dos dies"
  • Es completa la senyalització de les 18 rutes ciclistes, amb un cost de 28.000 euros
RAFA MORA
ANDORRA LA VELLA

La Vuelta a Espanya busca sempre arribar al Principat: "Tenim sempre Andorra en el nostre recorregut i quan no pot ser és perquè es produeix una variació insalvable d'aquest recorregut". Són paraules de Javier Guillén, director de la cursa, el qual afegeix: "Sempre que puguem, vindrem". El ministre de Turisme, Comerç i Indústria, Claude Benet, assenteix al costat de Guillén, després d'anunciar que les 18 rutes marcades pels ports del país ja estan degudament senyalitzades. Abraham Olano, director tècnic de la carrera, considera la iniciativa "perfecta". Ciclisme i cicloturisme, de la mà.

LA VUELTA TORNARÀ

Arribada i sortida, ser-hi dos dies o amb descans

El que és clar és que la Vuelta tornarà al país. Aquest any la despesa és de 200.000 euros --dels quals 127.000 són per Unipublic--, menys que el 2008, quan va arribar a la Rabassa. La meta del 8 de setembre serà a Pal, després d'una 11a etapa de 208 Km amb sortida a Vilanova i la Geltrú. Guillén assegura que l'organització "està oberta a totes les possibilitats", i no descarta que la cursa arribi un dia i surti l'endemà del país, com serà el cas d'aquest any, sinó "que siguin dos dies, o fins i tot amb una jornada de descans enmig". Només un avís: "És una cursa per etapes i hi ha molta demanda a molts altres llocs".

INTERÈS TURÍSTIC

Senyals als ports, segells als hotels i atenció total

L'arribada de la Vuelta significa turisme, com també ho és pel ministre Benet "el senderisme, les autocaravanes o la gent gran", alternatives d'estiu que el Govern vol fomentar i ja estudia com fer-ho. Pel que fa al ciclisme --cicloturisme, més aviat-- ahir es va confirmar que ja estan instal.lats 188 senyals en 182 km de 18 rutes de ports de muntanya. Això ha estat possible gràcies a l'acord entre els comuns i el Govern, amb una despesa de 28.000 euros. El fruit són senyals amb dades de la distància total del port, el que resta per coronar, el desnivell, l'altitud... tot perquè el ciclista aficionat arribi allà on ho han fet els professionals en curses com la Vuelta, el Tour o la Volta a Catalunya. Això inclou acords amb els hotels per oferir el segell del cicloturista, amb menjar adient i atenció total. Benet va afirmar que els hotels han respost de manera "no massiva, però sí significativa".

[email protected]



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT