PUBLICITAT

SANT JULIÀ DE LÒRIA

Punt de mira en el turisme

El ministeri d’Ensenyament pretén formar guies turístics el curs vinent

Per JOSEP ROMERO

Un grup d’alumnes del centre de formació professional d’Aixovall.
Un grup d’alumnes del centre de formació professional d’Aixovall. | SFG
El Ministeri d’Educació i Ensenyament Superior manté contactes amb sectors professionals i de l’àmbit turístic per completar l’oferta dels estudis actuals de Formació Professional per crear el diploma de guia turístic. Segons va anunciar el director del departament de Formació Professional i Recursos Educatius del ministeri, Joaquim Torredà, durant la tradicional jornada de portes obertes al centre de FP d’Aixovall celebrada ahir, actualment «estem explorant ara quines professions dins de l’àmbit del turisme podrem anar desenvolupant». 
 
Hores d’ara la major part dels estudiants inscrits en el curs actual, 217 presencials, es formen a les branques sociosanitàries i microinformàtiques i xarxes. A més, hi ha 27 alumnes al centre en la modalitat de candidats lliures. 
 
 
NOVETATS/ La novetat d’aquest any és el reconeixement de l’experiència professional en l’àmbit justament de la microinformàtica i xarxes. Totes les persones que puguin acreditar un mínim de tres anys o més d’experiència laboral en aquest sector podran optar als dos títols que s’ofereixen en aquesta branca. D’una banda, diplomatura professional en microinformàtica i xarxes i el Batxillerat professional de sistemes informàtics i xarxes. 
 
A més, 16 alumnes des del setembre de 2015 cursen batxillerat professional en activitats físiques i esportives i de lleure. La FP es completa amb les titulacions d’activitats físiques, esportives i de lleure, estètica, cosmètica i perfumeria, sanitària i social i secretariat multilingüe. 
 
JORNADA DE PORTES OBERTES/ La jornada de portes obertes anual va comptar amb la visita de 330 alumnes de tots els sistemes educatius, en dos torns de 160 i 170, per donar a conèixer a tots els als joves i famílies «l’oferta formativa de la formació professional del sistema educatiu andorrà» que els estudiants van conèixer de primera mà gràcies a les presentacions realitzades pels alumnes del mateix centre. 
 
La renovació del marc curricular de la FP, la publicació dels nous programes, la diversificació de les vies d’obtenció de les titulacions i la implantació de la Prova Oficial del Batxillerat Professional, són «algunes de les mesures que el Ministeri ha impulsat per reforçar la formació professional del sistema educatiu andorrà» va explicar Torredà. 
 
Un altre de les novetats és que ja s’està integrant la Formació Professional dins el Pla Estratègic per a la Renovació i Millora del Sistema Educatiu andorrà, PERMSEA i, per tant, «tot l’enfocament competencial que estem desplegant en els nous currículums de l’ensenyament obligatori i post obligatori ara arriba a la Formació Professional». 
 
No obstant això l’encaix en la Formació Professional haurà de ser «molt més senzill», ja que «aquests tipus d’ensenyaments preparen per desenvolupar unes competències molt concretes de determinats perfils professionals».
 
EVOLUCIÓ ALUMNES MATRICULATS/ El curs actual s’ha produït un increment aproximat del 10% d’estudiants en relació a l’anterior (174). Les dades ara mateix no són les definitives tenint en compte que durant el curs hi ha estudiants que es donen de baixa i no finalitzen els seus estudis. 
 
Segons la informació del ministeri enguany les xifres de matriculats en FP són les més elevades en relacions a cursos anteriors. Al 2011-12 van ser de 123; al 2012-13 de 130 i el 2013-14 de 160. Actualment el títol de Batxiller del sistema educatiu andorrà està reconegut als estats espanyol i francès. 
 
En relació al 2015, 173 dels alumnes matriculats a Aixovall cursaven diplomatures d’ensenyament professional. En concret, entre primer i segon curs, 48 nois i noies van rebre formació en activitats esportives i de lleure; 38 en la branca sanitària i social; 35 en microinformàtica i xarxes, 30 en secretariat multilingüe i 22 en estètica, cosmètica i perfumeria. 
 
Per una altra banda, l’any passat 36 estudiants van cursar el Batxillerat Superior presencial, 16 en activitats físiques, esportives i de lleure; 13 en animació socioeducativa, sis en sistemes informàtics i xarxes, cinc en estètica, cosmètica i perfumeria i quatre en secretariat multilingüe. 
 
POBpro/ Des del 2013, els alumnes que cursen el batxillerat professional han de passar la Prova Oficial del Batxillerat Professional (POBpro) per obtenir el seu diploma. Amb la implementació d’aquesta prova el Ministeri assoleix un triple objectiu. Regular l’obtenció del títol de Batxiller Professional, formalitzar l’equiparació del Batxillerat Professional amb el batxillerat general i facilitat l’accés a l’ensenyament superior. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT