PUBLICITAT

LA SEU D'URGELL

Xifren les pèrdues en ocupació entre un 30 i un 60%

La neu no va arribar als principals nuclis de població de la comarca

Per EL PERIÒDIC

La serra del Cadí, ahir.
La serra del Cadí, ahir. | COMPROMÍS X LA SEU
El sector turístic del Pirineu, i en concret el de l’Alt Urgell, calcula que ha perdut entre un 30% i un 60% de les reserves pel cap de setmana a causa de «l’alarma» creada per mal temps, amb previsions que preveien neu a totes les cotes de les comarques de muntanya i aconsellaven evitar desplaçaments innecessaris. Finalment, en el cas de la comarca, la neu pràcticament no va arribar més avall dels 1.000 metres i va deixar en general gruixos moderats.

Des del sector van considerar que «s’ha d’informar, però també s’ha de formar la gent» i «en cap cas no s’ha de crear alarma ni aconsellar no sortir de casa», segons va expressar el president de l’Associació d’Hostaleria de l’Alt Urgell, Miquel Àngel Sánchez. El representant dels hotelers va recordar a l’ACN que «cada hivern patim un episodi d’aquest tipus», per la qual cosa creu que «s’haurien de revisar els protocols d’informació» ja que segons recorda, a diferència d’altres zones, «a la muntanya estem preparats per aquestes situacions de mal temps».

Tot i comprendre que «encertar al 100% és complicat», Sánchez va lamentar que, pel que fa a l’Alt Urgell, hi ha hagut una mitjana de més del 30% d’anul·lació de reserves. Una xifra que, al conjunt del Pirineu, és més gran en el cas dels establiments més propers a les pistes d’esquí, on ja va nevar amb més intensitat. L’hoteler va concloure que si es diu a la gent que es quedi a casa i «al final no passa res», com ha estat el cas de la Seu, «això afecta molt al sector».

El president de l’Associació de Turisme Rural de l’Alt Urgell i Cerdanya, Josep Maria Troguet, va manifestar que «les cases compartides hem tingut entre un 30% i un 40% d’anul·lacions», mentre que als allotjaments rurals independents s’han enfilat entre el 50% i un 60% i fins i tot «moltes han quedat totalment buides».

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT